Gå til innhold

er dere fortsatt kvalme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JAAAA!!

Å, det er forferdelig! Er snart 17 uker på vei, og kaster opp annenhverdag.. æsj! Må bare spørre dere om en ting..sorry for at det er litt ekkelt , men når jeg kaster opp, kommer det i en voldsom fart og det bare eksploderer ut! etter det, så kommer disse brekningene... orker ikke mer!!!!

Annonse

Er i uke 21 og fortsatt kvalm!! Heldigvis (for dere andre) er det relativt sjeldent at kvalmen ikke har gitt seg så sent. Er imidlertid mye, mye bedre enn jeg var på det verste. Har merket en gradvis bedring siden ca. uke 16-17 (tror jeg), men kvalmen vil liksom ikke slippe taket. Er kvalm hver eneste dag, men merker det særlig når jeg er sliten, stressa eller sulten (i motsetning til tidligere hvor jeg var like fordømt kvalm hele tida).

Kvalm fortsatt, ja (uke 16). Kjenner av det store deler av dagen, men på en skala fra 1-10 befinner jeg meg nå på 1, noen få ganger 2, mens jeg når det sto på som verst pendlet på mellom 8-10, uke etter uke..Så det er en HUGE forskjell! Jeg kaster fortsatt opp, men kun 1-2 ganger/uke. Kvalmen roet seg gradvis ned i uke 13-14. Men det ser ikke ut til at jeg skal bli kvitt den denne gangen heller (forrige gang bet den seg fast i kroppen hele svangerskapet). Men håpet er der fortsatt!!!

Gjest Riga19

Er 22+4 idag, og sliter fremdeles med appetitten. Var så kvalm i mars, april og mai og mista lysta på det meste...orka til og med ikke tanken på godteri, og da er det ille. Men litt etter litt kom det tilbake. Har ikke spist brød på jeg vet ikke hvor lenge, men kjøpte nettopp et minibrød jeg skal forsøke meg på nå. Blitt en stund siden sist jeg spydde, men føler meg ofte kvalm, og har vanskeligheter med å få i meg mat. Heldigvis så greier jeg å få i meg mye middagsmat (selv om det tar laaang tid), men det er de andre måltidene som er et slit...får absolutt ikke i meg nok av frukt og grønt, så jordmora anbefalte multivitamin tilrettelagt for gravide. Har gått ned i vekt, men UL viste at fosteret fikk nok energi, og magen min vokser heldigvis. Men det er et ork!:-/ Fant forresten ut at det er mye lettere å spise og melte liggende...håper det virker på dere også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...