Gå til innhold

Klystèr hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt eller har planer om å ta klyster hjemme før dere drar på sykehuset? Jeg har kjøpt inn en flaske, men ser på pakningsvedlegget at for å tømme tarmen anbefales dobbelt så mye klyx. Må jeg altså ta to flasker klyx på en gang?? Skummelt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mini-klyx du har fått tak i?? Ville satset på å ta bare ett jeg, tror jeg. Har som sykepleier sett god effekt av bare ett ihvertfall :)

Skrevet

Står bare klyx utenpå. 120 ml. står at man må ta 240 ml for å tømme tarmen helt..?

Skrevet

Mener å ha lest et sted at klyx kan sette brått fortgang i fødselen, og at dette er noe man ikke skal ta hjemme.

Kanskje greit å høre med jm/lege.

Skrevet

På foreldreforbredende kurs ble det snakk om dette med klyster. Jm fortalte at når vi kommer på føden (på Sykehuset Namsos) kan vi få 1,5 dl klyster om vi ønsker. Jeg spurte om man kunne ta microlax hjemme, og om dette var "farlig". Hun svarte at så lenge man holdt seg til micro (et "minikyster") utgjorde ikke dette noen fare. Dette skal jo ikke langt opp i tarmen, men løser opp, og får fart på, det som ligger ytterst i tarmen.

Skrevet

Kan du ikke bare ta den med på føden? Jeg skulle ha vannfødsel sist, og fikk klyster på føden. Helt uproblematisk å gjøre der, høres mye værre ut enn det er...

Det holder nok helt sikkert med en. Faren min skulle opereres og fikk beskjed om å ta en flaske (120 ml). Jeg lurte også litt siden det sto at man anbefalte 2, men det er ant. hvis man har problemer med forstoppelse etc at man må ha større dose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...