Mamma28MedSpire Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 "Har du drømt hvilket kjønn ditt barn blir? Ifølge en undersøgelse af 104 gravide kvinder, som i forvejen ikke visste deres barns kjønn, hadde 100% af dem, som forutsa barnets kjønn baseret på en drøm, rett. Kun 71% af dem, som forudsage barnets kjønn baseret på en fornemmelse eller indre følelse, hadde rett. Langt mindre korrekte var resultaterne af de forudsigelser som var baseret på overtro. Undersøgelser viser, at graviditetsdrømmer om barnets kjønn generelt er korrekte i 90% af tilfældene. "
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Jeg drømte at jeg fikk jente før jeg var på ultralyd og på ul sa jordmor at hun trodde det kanskje ble ei tulle ) Så kommer det ut ei lita jente, så stemmer det jammen på meg også )
linord mamma til 2 jenter Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Ville ikke vite hva det var forrige gang. Når jeg var ca 6 mnd på vei, hadde jeg en forferdelig drøm o m alt det som kunne gå galt under fødsel. Da drømte jeg at jeg fikk ei stor jente. Åtte dager over termin kom det ei stor jente. Jeg vet ikke hva det blir denne gangen heller, men har ikke drømt noe foreløpig. Samboer drømte at det ble en gutt for noen netter siden..
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Drømte en gang før jeg ble gravid om at vi fikk gutt og to andre ganger i svangerskapet drømte jeg det samme. Magefølelsen sa jente og jeg var nesten 100%sikker på at vi skulle få jente, men drømmene hadde rett. Vi så tydelig den lille gutten på ultralyd:-)
bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 da jeg var gravid med førstemann drømte jeg at jeg fikk en gutt,men at det ble ei jente da han ble større. Nå er gutten min 5 år,og jeg er spent på om han blir transe når han blir stor men han er foreløpig veldig guttete da. hehe
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 jeg drømte jente, og at det gikk galt... at ho kom når ho bare var på str med ei hånd-grusomt,..jeg syntes drømmen var rar for jeg hadde følelsen på gutt hele tiden...men på ul sa de gutt.. jeg har også hørt at man ofte drømmer motsatt.. det er visst en undersøkelse som underbygger det også, men jeg husker ikke hvor jeg fant den.. Men men jeg og ul kan ta feil selvfølgelig;)
*1D* Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Jeg drømte at ei lita jente stakk hodet frem og sa hei i første svangerskap, og på ul sa det at det trolig var ei jente...,og sant nok ut kom ei jente:) Denne gangen har jeg drømt at babyen vinket, men ikke hvilket kjønn det har... blir spennende å se hva ul sier..... Jeg er virkelig usikker... har bestandig trodd jeg skulle få 2 jenter, men jeg er i tvil...
corleone Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 Med min datter for noen år siden drømte jeg om en gutt, tydelig. På ordinær UL hadde vi bestemt oss for ikke å vite kjønnet men så tok jeg en ekstra UL 2 måneder før termin og da sprakk jeg og spurte hva det var. Legen ville vite hva jeg trodde, og så sa jeg selvsagt gutt. Han ble nesten litt irritert og sa at alle førstegangsfødende tror de får en gutt, men dette her var sikkert og visst ei jente. Det ble rart å omstille seg, men nå kan jeg ikke forestille seg å være mor til en gutt. Hva det blir denne gangen, har jeg ingen magefølelse om og ingen drømmer heller. Skal nok spørre på ordinær UL denne gangen.
tuzza Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 jeg har fra jeg oppdaget at jeg var gravid drømt om ei lyshåret gutt med grønne øyne. legen er litt usikkrt på hva det blir. for først sier gyn at han antydet ei jente og jordmor syntes ho så pungen. en gutt. jeg så det selv. skal til gyn 10 juli. håper de kan se hva det blir da...
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #10 Skrevet 19. juni 2006 Uff! Jeg ble fortalt en jente på UL for 3 uker siden - men i natt drømte je at jeg hadde fått en gutt ... (?)
snurrepipp Skrevet 19. juni 2006 #11 Skrevet 19. juni 2006 Tre netter på rad nå har jeg drømt at jeg har vært på ul og fått vite kjønnet. De to første drømmene var det en gutt, den siste drømmen så var det ei jente. Har ingen sterk følelse selv på hva det er, men heller litt over mot jente. Håper jeg får vite det når jeg skal på ordinær ul om en uke!!
Skorpion Skrevet 19. juni 2006 #12 Skrevet 19. juni 2006 Har drømt at det blir gutt og har følelse på gutt. Skal på ultralyd neste tirsdag. Blir overrasket visst det blir jente. Har gutt fra før så har veldig lyst på en liten tulle.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 19. juni 2006 #13 Skrevet 19. juni 2006 jeg må legge til at før denne drømmen hadde jeg tatt den kinesiske kalender testen og sjekka feil mnd.. dvs utfallet ble feil,, jeg sjekket desember i steden for januar.. hadde jeg blitt gravid i des. hadde den kinesiske kalender vist jente,så jeg hadde jo det i bakhodet da jeg drømte.. men siden jeg ikke ble gravid før i januar viser den testen gutt, akkurat som ul og magefølelsen min;) Spennende blir det uansett;)
Adele* har fått Alyssa! Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 Trodde helt til en uke før UL at jeg kom til å få enda en gutt, men så begynte drømmene. I 4 av 7 netter før UL timen hadde jeg jentedrømmer, tydelige som bare det. Skjønte ingenting, var jo så sikker på gutt. I tillegg sa drømmene at hun kom 1 uke før min sønn kom, altså i uke 38, og at hun kommer til å ha blå øyne, kullsvart hår og se veldig brun ut i huden fordi hun har gulsott. Sønnen min hadde litt gulsott, men hun kommer til å ha mer siden hun kommer tidligere. Dessuten drømte jeg at jeg måtte ha keisersnitt, håper virkelig at dette ikke er tilfellet!! Og jeg får en jente i følge UL:) Jeg håper bare den keisersnitt-delen ikke stemmer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå