Gå til innhold

Til dere som har fjernet hemorider kirurgisk

Anbefalte innlegg

Hvordan måtte dere ligge under et slikt inngrep? Høres kanskje rart ut, men lurer veldig. Synes det er så ekkelt og er redd for det der.. Hvordan var operasjonen? Jeg har en utvendig liten hemorider som gjør sinnsykt vondt når jeg går og står..

Fortsetter under...

Jeg skal fjerne min i morgen, gruer meg litt:( Tror du må ligge i en sånn gynokologisk stol så de får full oversikt hehehe:)

Det er ikke sikkert at du trenger å fjerne den lille hemorroide du har, pass på at du har myk avføring, spis mye fiber, drikk mye vann og bruk salver samtidig, den forsvinner av seg selv så lenge du ikke presser.

Lykke til!

Måtte ligge i en gyn.stol og holde rumpeballene fra hverandre med hendene.

De er jo leger som gjør dette ofte så jeg syns det var helt greit å ligge slik. Fikk lokalbedøvelse og det tok vel ca. 20 min så var jeg ferdig.

Til deg som har fjernet og skal fjerne.. Hadde dere hatt hemoridene lenge før dere måtte gå til det skrittet å fjerne de? Var de vonde? Kom de i forbindelse med fødsel eller i etterkant? Huff, hørtes ydmykende ut å ligge sånn i gynstol...

Annonse

Jeg hadde hemorroider lenger før jeg ble gravid, men de ble verre etter at jeg ble gravid, særlig de 2-3 første måneder, hadde veldig treg mage og i tilegg var jeg kvalm, kunne ikke drikke vann eller spise fiber, jeg bare kastet opp alt. Hadde en invendig he,orroide, men under presse rier kom den ut og var betent, stor og var j%"¤ vondt:( Jeg ventet for å se om den skulle forsvinne, men den forsvant ikke, men har blitt slapp hud, nå har jeg ikke smerte i det hele tatt. Slapp hud trekkes ikke tilbake, må nok fjerne den. Jeg gruer meg ikke for selve inngrepet, men å ligge på den stolen og viser meg fram:(((((((((((

Det må da finnes en mindre ydmykende måte å gjøre det der på?????? Fy så ekkelt, akkuart som om det ikke er pinlig nok fra før, så må man i tillegg ligge å blottlegge det som blottlegges kan.. Da synes jeg heller de skulle funnet på noe annet lurt..

Annonse

Jeg hadde en liten utvendig hemoride før jeg ble gravid som ble veldig mye større under graviditeten, fikk legen min til å sjekke den på 6 ukerskontrollen og han konstaterte at den ikke ville bli borte med salve eller stikkpiller.

Siden det da var relativt lang venteliste på sykehuset fikk jeg gjort det privat.(altså fastlegen gjør det ikke)

Fikk ingen smertelindring utenom bedøvelsen som han satte undre inngrepet. Jeg tok et par paraset på kvelden samme dag og det var det.

Jeg var redd for at det skulle gjøre veldig vondt når jeg skulle på do men det var ikke så vond som fryktet. Det var vondest samme dag når bedøvelsen gikk ut.

Hadde også vondt noen ganger de første dagene så om du ikke ammer og får tilbud om tableter ville jeg tatt i mot en liten resept på paralgin forte el.lignende.

Fikk litt kløe i ednetarmen etter 1-1,5 uker når det grodde og var helt bra etter 2-2,5 uker. Du kan bruke stikkpiller mot hemorider for å bli kvitt kløen.

Vask deg etter hvert dobesøk slik at det er helt rent og tørt.

Veldig deilig å våre kvitt den og håper jeg ikke får det i neste svangerskap.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...