Gå til innhold

April: Hvor ofte bader dere barna? u/t


2+jente og gutt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her bader vi så å si nesten hver dag!

Gir tran rett før vi bader så da gjør det ikke noe om vi griser litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ganger i uka. Hun er snart 3 mnd.

 

Hørt at man ikke bør bade så mye oftere pga av de bør ha fettlaget på kroppen som beskyttelse. Men hvem vet...det sies jo så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver annen dag bader vi vår 8 uker gamle gutt. annenhvert bad med litt sebamed såpe og annernhvert med babyline olje.

dessuten skyller vi stumpen under rennede lunkent vann når vi skifter bleie, for han bæsjer så si hver gang. hvis vi f. eks er på besøk og ikke har den samme muligheten, skyller jeg vekk såpen fra våtserviettene og bruker dem som klut. da slipper han å få den såpen på huden...

har forresten lest at x-tra og coop sine våtservietter ikke inneholder giftige stoffer... eller var det hormonforstyrrende stoffer? husker ikke men føler det er greit å vaske vekk såpen likevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annenhver til hver 3. dag bader vesla.

Men har hun bæsja fra nakken og ned,så blir det da også uansett når hun bada sist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du likevel skyller vekk såpen kan du jo kjøpe engangsvaskekluter da, eller kjøpe kompresser på apoteket, som er veldig myke og gode.

 

Jeg har en liten plastboks som jeg har enten euroshopper engangspapirkluter i, eller slike fra apoteket, også har jeg i vann og litt Babyline olje. Klemmer ut det overflødige. Det er perfekte våtservietter som er billigere og mye bedre for både rompa og miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora bader 2ganger per uke (hun er 2,5mnd). Hun elsker å bade, men blir fort tørr om vi gjør det for ofte.

Bruker kun baby olje i vannet (har brukt den med aloe vera, kjempe god=) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia! jeg bader jenta mi nesten hver dag, ikke fordi ho trenger det, men fordi hun nyter det og det er en grei ting og gjøre til kveldsrutine. jeg bruker lite såpe, heller olje. jenta mi er 8 uker.

Helsesøster sa det er helt grei og bade hver dag, men ikke nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader vel 2-3 ganger i uka. Spørs litt. Er hun veldig klam og "svett" endag bader jeg henne oftere;)

 

Bruker ikke noe i vannen, for bruker jeg olje blir håret til vesle krapylet skikkelig "fett" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...