Julie*sin*mamma:-) Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Heisann. Jeg holder på å gjøre klar barnerommet og er litt i tvil om når en begynner å bruke sprinkelseng, og om det lønner seg å skaffe dette før babyen kommer... Har vugge fra før... Klem
Lystpåentiljeg Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Vi har lyst å ha sprinkelseng oppe, og vugge i stua. Men vet ikke helt enda, vugge bruker man ikke noe særlig mer enn 6mnd.
Rut Bram Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Tja, det kommer vel an på hvor stor babyen er, og hvor fort han/hun vokser, og hvor stor vuggen er.... Men ihvertfall til 6-8 mnd tenker jeg. Men jeg anbefaler at dere har både vugge og sprinkelseng helt fra begynnelsen av, slik at babyen blir vant til å ligge i sprinkelseng... Vuggen kan man bruke på dagen i stuen eller oppholdsrom når han/hun ikke skal sove så lenge om gangen, sengen kan man ha på soverommet så man får etablert en ordentlig døgnrytme helt fra begynnelsen av... Sånn gjorde vi det sist, og sånn kommer vi til å gjøre det nå også.
Lasso Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Du kan bruke vugge så lenge barnet ikke kan sette seg opp eller dra seg opp i sittende, for da kan de også komme seg ut. Men det kommer jo litt an på modellen - jeg hadde en vugge til førstemann med veldig høye vegger, og den brukte jeg langt forbi sittestadiet.
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 vår brukte vugge til han var ca5 mnd.. da var det stopp! Angrer på hele vugga... ville heller hatt sprinkelseng. Har man god plass, kan vugga være grei å ha i stua.
2nj♥ Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Hei. Vi hadde både vugge og sprinkelseng til vår gutt. Han var i begynnelsen veldig avhengig av å bli bysset i søvn, så han sov bedre i vugga på natta, også fordi den var mindre enn sprinkelsenga. Men vi kunne ikke bruke den lenger enn til han var 3 1/2 mnd fordi han var så aktiv. Så da måtte vi bruke sprinkelsenga. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å bruke vugga i stua på dagen, men slik ble det altså ikke hos oss. Så om du skal bruke vugge på natta, trenger du ikke kjøpe sprinkelseng før babyen er 3 mnd eller noe..... :-)
Sofine Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Vi brukte vugge frem til 6-mnd alder sist gang. Da begynte han å reise seg... Vuggen var såpass stor at det var fremdeles god plass.
Julie*sin*mamma:-) Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2006 Hei. Tusen takk for mange og gode svar. Blir nok bare vugge den første tiden, og så sprinkelseng etter hvert. Bor i en 65 m2 leilighet, så plassen er litt begrenset... Tror ikke det blir noen problem å flytte litt rundt på vuggen den første tiden... Gleder meg til den tiden kommer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå