Zoey Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Hei. Jenta mi er ett år og vi har sluttet med morsmelk. Hun elsker melk på flaske og koser seg veldig med det. Jeg er imidlertid i tvil om hvor ofte hun skal få en flaske med kumelk. Hun spiser godt til måltidene, så det er ikke noe problem. Til nå gir jeg henne en flaske morgen og en kveld, noen ganger en på dagen. Hva er for mye?
sæssy Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 små barn fra 1års alder bør få begrensede mengder kumelk og kumelksprodukter. Maksimalt ca. 5-6dl pr dag, inkludert yoghurt, for at ikke melk skal fortrenge mer jernrike matvarer fra kosten. Den anbefalte melketypen for små er lett, ekstra lett eller skummet. Ikke helmelk, for å redusere inntaket av mettet fett. Jeg har skrivd av det som står i en bok kalt Mat for spedbarn. Det finnes vel forskjellige meninger her også.
EvaS Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 synes hele tema er ganske så kontroversiell... selv gir jeg ikke noe kumelk (i form av melk), bare yogurt og mm. har lest mye om de proteinene i melka som ikke er så veldig gunstige for menneskets helse. (dvs. kasein) så jeg er nok forsiktig med det.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Men dette gjelder da for barn som ikke har flyt ett år, enda. Jeg siterer bøker her og de kildene jeg finner på nettet.......?
LegallyBlond Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Hørtes helt greit ut med 2 flasker for dagen. vurdert kopp? Melk er ikke særlig bra for tennene. Kan være greit å ikke venne seg til å kose seg med melk på flaske...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå