Gå til innhold

November: Bekkenløsning... :(


vinterbaby med vakre Lukas

Anbefalte innlegg

Ja da var man der... kommer seg ikke opp av senga om morran, føler meg help hjelpesløs til tider!! Noen som vet av gode øvelser o.l for rygg og bekken i denne tiden??

Kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan vinterbaby.

Så synd at du plages med bekkenløsning! Jeg får vel si velkommen i klubben.. Jeg blir teipet over hele korsryggen/bekkenet av manuelterapeuten jeg går til. Det hjelper godt synes jeg. Blir liksom litt stødigere og våkner ikke hver gang jeg snur meg i senga om natta. Ellers sier han at jeg skal gå minst mulig. Og ikke gjøre ting som å støvsuge, vaske gulv, o.l

Det kan jo være verd et forsøk for deg og.. Det kan jo hende det hjelper deg og!

Man trenger ikke rekvisisjon fra legen for å gå til manuelterapeut, og det koster 50,-kr hver gang før 1.juli (da blir det gratis igjen)

 

Håper du blir bedre. Klem fra november-mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har fåttt samme plagen selv. Fikk time hos en dame som har utdannet seg i disse tingene.( fikk tips av jordmor)hun lærte meg hvordan jeg skulle gå, stå,sitte, legge meg, reise meg osv...

En gylden regel er å gå med små skritt, å beveg deg som om du har skjørt på deg hele tiden. ikke sitte med bena i kryss, helst i en stol med bena høyt. Skal du ut av bilen eller opp av sengen, tenk på skjøtrtet :) Ha bena samlet.

Plages du på natta, Ligg med pute mellom bena(ikke bare knærne også anklene) Ligg på siden slik at den ene hoften ligger rett i forh til den andre. Det samme med skuldrene.

Ikke så lett å få skrevet ned alt, lettere å vise. Håper du ble noe klok på dette svaret. Hør om lignene tilbud hos din jordmor. anbefales.

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jo vi prøvde det med teiping, går til manuellterapeut jeg også ukentlig pga dårlig rygg, det hjalp litt, men klødde MYYYYE, jeg ble gal :) hehe

Smertene lærer man seg å leve med, men det er sååå plagsomt i hverdagen når man så gjerne VIL gjøre ting!! Håper du blir bedre snart!!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Majken!! Tusen takk for mage gode råd der!!! Jeg ble litt klokere nå ja, skal prøve å ha "skjørte-regelen" i bakhodet fra nå av, det er jo verdt forsøket!! Håper vi snart kan hoppe trampoline ;)

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, samme her. Hvilken lykketilstand hæ!? Godt det er slik i det landet her at vi får være sykemeldte og får betalt permisjon 1 år. En venninde av meg i Texas jobbet alt hun kunne da hun var gravid slik at hun skulle få råd til å være lengst mulig hjemme med babyen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Anonym!!

Ja vi får prise oss lykkelige for at vi her hjemme får noen goder, alt er ikke alltid bra i politikken og våre lover og regler, men at vi kan være hjemme å få betalt når barna er små er en gave!!!

Har også en venninne i USA som slet voldsomt, hun måtte ut igjen i jobb etter kun 3 mnd hjemme med nurket, det er trist altså!!!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips,å legge et putetrekk av silke i senga under rumpe/rygg,da sklir man fra side til side uten å måtte anstrenge seg eller våkne av smerter.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...