Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 så usikker på hva jeg skal velge,hva tenker dere??? be safe sitt ser jo bra ut,men kunne godt tenkt meg base. Så det nye du kan legge bakover når du har kommet ut av bilen virker jo kjempe fint,både på det som man kan legge bakover og akta graco med base er det jo sånn som viser at bebyen sitter riktig. HJELP det er vanskelig å velge. Noen som vet hvem som er best i test??
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 husk å tenke på om du vil ha et som kan festes på vogn-understell eller ikke. Har nemlig forelsket meg i en Quinny sportsvogn som kan brukes med bilsete på korte handleturer til å begynne med når babyen ikke kan sitte i liten vogn, og så som vanlig trille når ungen kan sitte.
Juvena Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Hei, vi sjekket på nettet hva som var best i test, tror det var motorforum og forbrukerrådet. Gikk deretter i butikken, der fikk vi god informasjon om hva som var best i test. Men dessverre husker jeg ikke hva den heter den vi kjøpte. Men anbefaler deg å følge best i test, istedefor det de selger mest av (som absolutt ikke alltid er det beste) ogkanskje det som er billigst.
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 vi vil også gjerne ha bilsete med base. kjøpte først akta graco sitt, men har i ettertid sett at maxi cosi også har kommet med base til sitt babybilsete. så vi har solgt videre akta graco bilsetet, og skal til sverige og kjøpe maxi cosi sitt bilsete på søndag. de er like sikre begge setene, men vi synes maxi cosi sitt sete er mye nettere og finere. så da går vi for den, selv om det var en del dyrere.. (akta graco m/base: 1250 svk, maxi cosi m/base: 2700 svk.., kjøpt på happyland, svinesund). lykke til med bilsete kjøp
bæibi nr.3!! Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Hei! Vi har kjøpt et Graco-sete. Fikk det anbefalt av ei venninne. Det har base, så det er bare å "klikke" setet ut og inn av bilen. I tillegg er det solskjerm, og det kan legges bakover. Kjøpte det brukt på finn.no. Kan ikke se det har vært i bruk! Gleder meg til å ha det i bruk!!
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Hei:) Vi kjøpte bilsete i dag etter grundig utspørring av damen bak disken. hehe! Både akta graco og maxi cosi sine seter har vært ''best i test'' Vi gikk for akta graco sitt med base, synes dette virket litt ''tryggere'' enn maxi cosi sitt. Mye bedre polstring, høyere kanter, og ''måler'' som viser om barnet sitter i riktig vinkel. Vi betalte 1699,- Maxi cosi sitt kostet 1499,- og bare basen kostet det samme.. I denne butikken hadde de solgt mest av akta graco, men var veldig gode begge to! Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Jeg endte opp meg Maxi Cosi sitt uten base. Får som noen skriver over her kjøpt base til det også men det koster like mye som setet. Jeg vurderte masse frem og tilbake før jeg bestemte meg. Stod mellom maxi cosi og graco. Her er årsakene til at jeg valgte maxi cosi: - Graco sitt er brattere i ryggen, altså ligger babyen bedre i maxi cosi - Skal kjøpe Quinny Freestyle sportsvogn og da kan maxi cosien klikkes på understellet til denne vogna. Har sett dette i bruk og så kjempepraktisk ut. Babyen lå kjempefint og koset seg godt tilbakelent i stolen. Du kan kjøpe trille til Graco også men da er det med sånne "paraplyhjul" og det vil jeg ikke ha. Quinnyvogna har skikkelige hjul. - Maxi Cosien er MYE mykere og deiligere i stoffet. Graco er stiv og ekkel. - Graco ser ut til å ha bedre polstring men har allikevel kommet ut litt dårligere enn Maxi Cosi setet i test - Fant ut at det er så få mnd en bruker babybilstolen så jeg klarer meg uten base - Maxi Cosi har også solskjerm - Maxi Cosi er et mye penere sete. Ikke viktig i grunn, men Graco setet med base er faktisk fryktelig klumpete og stort. - Selv om det ikke ser slik ut med første øyekast så er vistnok Maxi Cosi setet litt større/lengere og kan dermed brukes litt lengere enn Graco sitt.... Begge er selvsagt gode seter, og dette er bare de tingene som var avgjørende for meg. Lykke til i utstyrsjungelen.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 Vi har kjøpt akta Graco sitt med base. Dette var den beste stolen sa hun i butikken uten noen innvendinger. Hun ville ha tatt det uten å nøle. vi hadde denne stolen sist gang også, men solgte den grunnet at vi ville ikke bruke samme bilstol to ganger alikevel. Det er helt supert å ha slik base, så lettvint å feste og ikke noen fare at man spenner fast feil - siden basen er den man fester med sikkerhetsselen og stolen bare klikkes fast. Lykke til med stolevalg!!
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 20. juni 2006 #9 Skrevet 20. juni 2006 Hei igjen! Leste over her at ved bruk av maxi cosi sitt sete, så ''lå'' babyen mer.. Men dette er absolutt ikke bra, for da fungerer sete som utskytningsrampe ved evt.kollisjon. Så ingen seter skal vendes slik av babyen ligger mer nede.(selv om babyen helst skal ligge) Da er hele poenget med sete borte. Dette sa damen i butikken til meg:) -Så det jeg ville frem til er at ved akta graco sete så behøver du ikke å lure på om babyen sitter i riktig vinkel pga måleren på siden.
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #10 Skrevet 20. juni 2006 Vi har kjøpt graco sitt med base. Det ble vi anbefalt av både butikk og venner. At det er stort og klumpete med base har vel ingenting å si....baseb henger jo igjen i bilen. Synes det var det fineste jeg, men...men...smaken er som baken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå