Kæmma og trultene Skrevet 19. juni 2006 #1 Del Skrevet 19. juni 2006 Lillegullet mitt på snart 3 uker er veldid selskapssyk! Jeg og sambo er enige om at hun skal få den kosen hun trenger sålenge hun er så liten som hun er, men ofte roer hun seg ikke før hun ligger ved puppen (da har både jeg og pappan kost og pratet med henne, og prøvd å skifte osv først...) men ofte er hun egentlig ikke sulten men ligger bare og småsutter på puppen før hun sovner. Da blir jeg ofte sår, men har hørt at de skal få suge så ofte de vil pga selvreguleringen osv. Hun er jo så liten enda, men hvis hun fortsetter - tror dere hun kommer til å trenge smokk? Noen som har erfaring med bruk av det - evt råd uten smokk? Vet ikke helt hva jeg syns om den smokken nemlig.....Takker for råd!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5401119-smokk-eller-ikke-og-n%C3%A5r-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkfrøkna Skrevet 19. juni 2006 #2 Del Skrevet 19. juni 2006 Se det an litt, du, hvis du helst ikke vil bruke smokk. Bare pass på så hun ikke bruker deg som smokk over lengre tid, slik at du får ekstremt såre brystvorter, åpne sår/betennelse osv - det er ikke noe godt! Personlig synes jeg smokk er veldig greit, - det hjelper Snupp med å finne roen når hun er ekstra trøtt eller gira... Jeg merket for øvrig at hun begynte å stikke tommelen i munnen - og DET ville jeg ikka ha noe av! Med så stort sugebehov som hun hadde, var det tross alt bedre med smokk (lettere å venne av med den enn med totten, mindre skadelig for tennene etc). Jeg ventet til Snupp var ca bortimot to måneder før vi begynte med smokk, bl.a pga ammeproblemer (ammingen bør være godt etablert først..) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5401119-smokk-eller-ikke-og-n%C3%A5r-hjelp/#findComment-5402077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå