Gå til innhold

Juni: For få eller for mange kilo :-)

Luka har 4barn♡

Anbefalte innlegg

Sikkert teit, men bare må si det. Det var litt godt å høre at andre også er for tynne. Det er sånt overfokus på slanking at jeg innimellom blir helt lei. Ukeblader i januar og februar er fylt av alle mulige måter å gå ned i vekt på. Det er så innmari tregt. Syns jeg altså. Men jeg skjønner jo at det er slitsomt å gå opp i vekt når en ikke ønsker det. Blir bare så frustrert i blant på denne "ensidige" fokuseringen.

Jaja. Etter 40 har jeg innfunnet meg med hvordan jeg er. Jeg velger jo selv om jeg vil like meg selv eller ikke. Det er ikke andre som skal fortelle meg hvordan jeg skal oppfatte meg selv. Alle har vi vel en oppfatning av hvordan vi skulle ønske ting var, men da er det vel ikke viktig nok siden vi sjelden gjør noe med det. Jeg kunne vært mye sunnere, trent mye mer, pyntet meg mer og sikkert mye annet. Men egentlig gidder jeg ikke. Det er nok der det ligger. Jeg trives med livet sånn som det er nå, så da blir det slik :-)

Skulle ønske verden ikke var så fokusert på kropp og utseende. Jeg er jo det til en viss grad selv også, selv om jeg gjerne vil unngå det. Nå har jeg ei jente på 12 som virkelig begynner å bli en ung kvinne. Og iblant blør hjertet mitt når jeg ser hvor hun strever for å finne ut av seg selv og hvordan hun skal oppfatte seg selv. Jeg gjør mye for å fortelle henne at hun er ei flott jente, men det er jo selvsagt ikke det samme at mamma sier slike ting. "Du er jo programforpliktet til å si at vi er flotte du mamma" sier sønnen min. Hehe, kanskje det, men jeg syns nå

de er nydelige.

Dette var egentlig ikke noe fornuft i, fikk bare behov for å si det. La oss prøve å være litt fornøyd med oss selv jenter. Livet er hardt nok om ikke vi selv også skal kritisere oss.

Hurra for kvinnen :-) (Jada, jada, for mannen også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...