Gå til innhold

Hvor vanlig er det med hemoroider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei veninne som er så fortvilet pga av en hemoroide, men jeg sier at dette er vanlig under svangerskapet.

Har selv fått to nå og så lenge de ikke er smertefulle synes jeg ikke det er noe problem. Nytter ikke å bli kvitt dem. De kommer jo bare tilbake alikevel under svangerskapet...

Spsm er da hvor mange andre her er det som har hemoroider???

Som tør å svare da :))) hihi er jo ikke no delikat problem akkurat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror veldig mange får dette. Jeg fikk det iallefall med første mann. Usikker på om jeg fikk det i svangerskapet, men det var iallefall et smertehel*ete i ukene etter fødselen. Kanskje eg presset de frem i pressene under fødselen.....Men nå holdes de iallefall smertefrie med salve og stikkpiller i perioder da de fremtrer.

Skrevet

Jeg merket ikke noe av hemmoroider under svangerskapet men etter födseln var det en liten en der. Denne gangen har jeg heller ikke merket noe av den men jeg tenker den snart dukker opp igjen..

Skrevet

Jeg har fått hemorider i forbindelse med fødsel begge gangene, og det er kjempe vondt. Tror nok det er ganske vanlig for man presser jo ganske hardt under fødselen da...:o)

Skrevet

Tror det er veldig vanlig, og kanskje særlig at det kommer i forbindelse med fødselen. Fordøyelsen til en gravid kvinne går dobbelt så tregt som vanlig, derfor får mange hard mage, som resulterer i hemorroider. Jeg forebygger vha Duphalac - et tarmregulerende middel man får kjøpt på apoteket (reseptfritt)...

Skrevet

jeg har hemorider,men kun noen små inni åpningen. Bruker salve om kveldene da disse klør som bare juling på kvelds- og natterstid. Kjenner ikke noe til dem ellers.

Skrevet

Jeg har ikke hatt det i noen av svangerskapene, men jeg har heller ikke vært plaget med hard mage f.eks. Har inntrykk av at det er veldig vanlig, men jeg har ikke noe tall.

Skrevet

Jeg fikk 2 vonde hemorroider etter en dag med mye fysisk anstrengelse. Det begynte å gjøre forferdelig vondt fordi blodet inni størknet, måtte ta en liten lokal operasjon og det hjalp meg.Nå er de der og klør litt, men så lenge de ikke gjør vondt så er jeg fornøyd. Har lyst til å operere dem bort, men venter til fødselen er overstått. Kjedeligle greier huff:-)

Skrevet

hei litt usikker på om det er hemorider jeg har el om jeg bare er veldig sår. blør litt fra endetarmen og er skikkelig vondt å sitte rett.

noen som kjenner til hvordan de kjennes?

Skrevet

HAdde det ikke sist og har ikke hatt det til nå. 8 uker igjen men håper jeg slipper:)

Skrevet

hvorda kjennes hemorider? usikker på om det er det jeg har fått.

Skrevet

Jeg har kun en og det hadde jeg i forrige svangerskap også. Den skal behandles igjen nå etter fødsel. Gjorde det samme sist :) har inntrykk av at det er nokså vanlig.

Skrevet

Kan noen forklare hva hemoroider er? Er det klumper rundt endetarmsåpninger som gjør vondt? Har fått en klump i mellomkjøttet som gjør ganske vondt. Lurer på hva det er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...