Gå til innhold

bekkenløsning/bekkensmerter....

Anbefalte innlegg

Var til legevakten i helga og legen der sa at jeg hadde fått bekkeløsning. Var til fastlege i dag og da skrev han på skjemaet som jeg skal ta med meg til fysioterapeaut " bekkensmerter". Er det vanlig å skrive dette eller ..... noen som har noen erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5400524-bekkenl%C3%B8sningbekkensmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert fordi (ifølge legen og kiropraktoren min hvertfall) har alle bekkenløsning - det må en ha for å få barnet ut. Spørsmålet er når det er så mye eller så smertefullt at det defineres som en lidelse. Selv har jeg hatt rygg/skulder/hofte/benplager, men de lurer nå på om det også er bekkenet som tukler litt. Så har inntrykk av at de vegrer seg litt for å sette en slik merkelapp på det. Jeg får heller ikke vite om det er pga graviditet eller ikke. Muligens men ikke sikkert... Litt frustrerende, men åkke som er det vondt. Og det er jo det som er det viktigste. Noen ekstremt god og kjapp behandling virker det ikke som de har uansett dessverre

Ja, bekkenløsning er en diagnose mens bekkensmerter er mer diffust. Bekkenløsning følges ofte med gangvansker og da får du dekket behandlingen (gå på krykker). Mindre alvorlige plager fra rygg og bekken kalles bekkenrelaterte smerter. Få deg en dyktig fysioterapeut som undersøker deg nøye og finner ut hvor smertene stammer fra og som trener deg med avlastning og gode øvelser. Slik bygger du opp rygg og bekken for å tåle den stadig økende vekten på bekkenet. Å sette seg ned gjør ofte smertene verre.

Hilsen Fysio

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...