Gå til innhold

Dette er det ENESTE som får babyen min til å sove på dagtid, bortsett fra de 30 minuttene! (Samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Vi har nå nettopp våknet, etter å ha tatt en lur på 3,5 timer! Det er det lengste babyen min på 3 måneder noen gang har sovet sammenhengende på dagtid.

Han har hele tiden slitt med søvnen på dagtid. Nektet å sove. Det eneste som har funket, er å bære han eller til nød trille tur. Da har han sovet maks 30 minutter av gangen.

Men nå har jeg funnet ut at om jeg mater han liggende i senga, sovner han. Og da kan han sove flere timer i strekk! Men det er kun om jeg ligger ved siden av han med puppen ute, slik at han kan bruke den som "smokk" når han føler for det. Ellers liker han å føle puppen mot ansiktet bare.

Vet det er mange som sikkert rynker på nesa nå og mener at jeg lager "dårlige vaner". Men dette er det som funker best for oss nå. Og så lenge han er fornøyd og jeg er fornøyd (får jo sovet ut jeg også), så kommer jeg til å fortsette.

Jeg kan jo også ligge og f.eks. lese bok.

Dette skal jeg gjøre hver dag vi har tid til det.

Vet ikke helt hva jeg ville med innlegget, måtte bare fortelle det. Kanskje andre som også sliter med dagsovingen til babyen sin kan dra nytte av tipset....

Fortsetter under...

Hei. Babyen din er jo ikke store karen. Jeg tror de trenger at vi ikke lager for mye "gode Vaner" men gir dem den tryggheten de ber om de første ukene.

Min er 3 uker gammel. De første dagene hjemme sov han hele tiden. Nå er det verre. Han skal helst ha pupp for å sovne, og jeg må innrømme at jeg har begynt å gi ham det... Noen ganger i ro på rommet, for så at jeg forlater ham og lar ham sove ut i sengen vår etter han har sovnet, eller på dagtid noen ganger bærer ham over i vognen og gir ham smokk til han har sovnet ordentlig inn.

Jeg tror ikke man skjemmer bort så små barn. Om en 2-3 måneder bør du nok begynne å bli bevisst og forsøke å lage noen vaner til ham.

Kanskje du bør snakke med mannen og høre etter hva som er viktig for dere at sønnen din lærer seg til.

Her er vi enige om at vi skal fokusere på sove i egen seng hver natt fra 6 måneders alder.

Det du føler du har tid til med spebarn i huset, det har du lov til.

La alt ligge en stund. Det gjør jeg...

Helt supert å gjøre det sånn, og med litt prøving og feiling vil du etterhvert finne en metode som funker slik at du kan "lure" deg opp mens han sover videre. Smyg et teppe mellom dere slik at han har teppet tett rundt seg og ligg en stund til og flytt deg så litt og litt lenger unna slik at du så til slutt forsiktig kan reise deg. Regn altså med litt prøving og feiling før du har funnet teknikken. :-)

Hei,

Jeg gjorde akkurat det samme som deg - matet lillegutt liggende til han sovnet på dagtid, spesielt de første månedene. Fikk lest masse bøker, syntes det var kjempekoselig, og så fikk vi slappet av begge to. Bare gjør som du føler er riktig og det du synes funker for deg! De blir fort nok for rastløse til det. Kos deg!

Da Kaia var mellom 2 og 6mnd var det pappa'n som stelte hjemme, og de sov tilsvarende middagslur hver dag sammen. Det ble faktisk en rutine på det slik at han hadde dette kjempegode trikset å få henne til å sove på. Anbefales.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...