en av hver Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Leste en fødselshistorie her, og der ble det sagt at man ikke skulle gå for tidlig i badekaret, for det kunne stoppe riene. Er det sånn at jeg ikke bør ta meg varme bad disse siste dagene, hvis jeg håper på fødsel? (Noe jeg selvfølgelig gjør..) Ingen slimpropp har gått, så sånnsett er det ikke noe problem.
Rikken Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Det har jeg aldri hørt om... det er jo så poppis å føde i vann for tiden, og da kan jo ikke riene stoppe. Jeg tipper at varmen får deg til å slappe av, noe som igjen har positiv effekt ift at kroppen får til å gjøre det den skal.
♥maxen min♥ Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Aldri hørt om, men når man er i fødsel kan det ta litt av smertene å bade i varmt vann i alle fall!
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 hei, hos meg ble riene dårligere da jeg la meg i varmt vann- det var tidlig, hadde 4 cm åpning og middels rier- de endret seg til dårlige. Det endte med at at de måttte ta vannet og de sette meg på drypp for å få i gang fødselen sikkelig- tok 15,5 time totalt.. (var på sykehuset hele tiden) En dame fortalte meg at om man er i tvil om det er rier eller kynnere kan man ta en varm dusj eller et bad- avtar de det er ikke fødselen i gang.
en av hver Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2006 Takker for svar :-) Er veldig klar for å føde, men tror jeg skal unne meg å bade også disse dagene, da det er veldig deilig. Junior kommer vel når han er klar uansett..
katty Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Det stemmer at man ikke bør bruke varmt vann som smertelindring før man har ca.6 cm åpning. Vannet kan stoppe/svekke riene. Jeg opplevde det. Fødselen stanset helt opp, og jeg måtte settes på drypp for å få den i gang igjen.
Rut Bram Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Dette gjelder nok ikke før fødselen er skikkelig i gang! Bad i vei, du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå