Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg er ei jente på snart 21 år, fyller i juli. Jeg har ikke tenkt tanken på å få barn enda, men nå tror jeg at jeg er gravid.. har ikke testet enda, men har på følelsen at det er noe. Men det jeg har funnet ut nå, er at samboeren min som jeg har vært sammen med i over 2 år, han er 23, er helt imot å få barn nå. Han sier det at hvis jeg er gravid, må jeg jo ta abort, ellers går han.. Og jeg vil virkelig ikke ta abort. hadde det vært for 1-2 år siden, så hadde jeg kanskje vurdert det, men ikke nå. Føler at jeg er voksen nok til å få ett barn og tanken på det gleder meg... men så er det han som ødelegger alt. Jeg vet ikke hvordan jeg føler for han lenger.. Hvis han kan si noe sånt, og true med at han skal gå, så vet jeg ikke om jeg vil være med han mer nå uansett om jeg er gravid eller ikke. Men jeg skjønner jo han og, at han ikke er klar for å få barn, pga vi har akkurat kjøpt hus og slikt, men det hadde jo gått helt fint med en baby nå. Også er det da, hvis jeg er gravid og han bestemmer seg for å gjøre det slutt, vil jeg da klare å få barnet alene... Jeg har en kjempe fin familie, som hadde hjulpet meg, men alllikevel.. Og med tanke på barnet, som kanskje ikke hadde hatt noen kontakt med sin far igjen, er jo ikke akkurat slik jeg hadde sett for meg familie livet... Noen som har det sånn som meg? Eller noen som kan gi meg noen gode råd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5399900-hva-n%C3%A5/
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #2 Del Skrevet 19. juni 2006 Én ting er sikkert og det er at hvis han tvinger deg til abort, så kan dere ikke være sammen lenger! Jeg er ikke imot abort, men synes det er noe man må bli enige om, ikke noe som kan tvinges på deg. Hvis du vil ha dette barnet og det allikevel ender i abort, så kommer du sannsynligvis til å bære nag til han så lenge dere er sammen. Jeg valgte å ta abort for to år siden og det var noe kjæresten min og jeg var enige om. Selv har jeg aldri angret, men det var rett og slett fordi jeg ikke var klar for det da. Om du føler at du vil ha barnet, så gjør det! Du kan angre på at du har tatt abort, men tror neppe du vil angre på å få et barn! Dette kan du klare selv! Mange som gjør det! Stå på og gjør som DU vil! Masse lykke til, uansett hva du velger! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5399900-hva-n%C3%A5/#findComment-5400533
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #3 Del Skrevet 19. juni 2006 Takk for råd. Er ganske fortvilet.. Elsker jo samboeren min.. men føler det har blitt en endring der nå.. etter at han sa det med abort.. Men får se.. Skal ta en test i morra.. får bare håpe at jeg ikke er gravid.... Men jeg har en følelse av at jeg er det.. men får se... uansett tror jeg ikke at jeg tar abort... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5399900-hva-n%C3%A5/#findComment-5400876
fresh Skrevet 20. juni 2006 #4 Del Skrevet 20. juni 2006 det er kun du som kan bestemme om barnet skal bæres frem eller ikke. At han sier han går fra deg hvis du beholder det er jo helt latterlig. Dere vet jo at det kan skje, selv om du bruker prevensjon, da mener jeg dere må ta konsekvensene for det. En veninde av meg ble sittende alene med den store magen. Nå sier hun det er det beste som har hendt henne. Hun har familien til hjelp, får masse penger siden hun er alene osv, hun klarer seg helt fint. Det gjør du også. Høres ut som du har gledet deg litt alerede=) Jeg fikk sjokk når jeg fant ut at jeg var gravid, familien min er imot sex før ekteskapet-jeg trodde jeg skulle dø, og at jeg skulle stå alene uten familien min. men de har vert helt fantastiske, alle gleder seg, og jeg puster lettet ut=) stå på-dette klarer du=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5399900-hva-n%C3%A5/#findComment-5419066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå