Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 noen som har hørt noe om det eller prøvd? noe spesiell type rødvin?
en av hver Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har hørt om dette, men vet ikke hvorfor det skulle hjelpe. Tror jeg måtte vite det før jeg event. forsøker. "Doper" ikke junior uten god grunn..
1....2.....3 Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 ...men har også hørt at rødvin tidligere blei brukt til å stoppe fortidlige rier.... Personlig tror jeg baby kommer når mamma og baby er klar for det, uansett hva slags kjerringråd man prøver seg på....
en av hver Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Men det ER prostaglandiner i sæd, som modner livmorhalsen (samme som det er i den modningsgeleen man får hvis man settes igang uten moden livmorhals), så sex kan jo faktisk ha noe for seg da..
3småengler Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Hørte i dag om en som satte i gang begge fødslene med sex og rødvin 11 dager før termin. Fikk tips av jordmor idag også om at sex er vitenskapelig bevist at kan sette igang fødselen. Avslapning er også viktig, for adrenalin (som produseres bl.a av stress, sinne og redsel) kan hindre frigjøringen av de hormonene som setter igang fødselen.
Tita&Tage Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Fødselen til søsteren min startet kort tid etter en liten likør i jula... men det var vel heller fordi jenta var klar for å komme da
Klukkhøna Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 tenk om rødvinen faktisk starter fødselen da, hadde ikke følt meg så j... lur hvis jeg kom på klinikken og hadde "drukket"... hvordan blir det da f eks hvis noe uforutsett skjer og du eller barnet må ha medisiner eller narkose...? nei da venter jeg heller noen dager ekstra:)
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 Hehe... Jeg hadde masse sex forrige gang jeg ventet på fødsel, det funket ikke selvom det kunne være to-tre ganger om dagen! Jeg tok et glass rødvin også, tror tilogmed jeg gjorde det to ganger. Men, det funket ikke det heller. To dager etter termin var jeg full av energi, gikk opp og ned kjellertrappa her ca 100 ganger! Da jeg satt meg ned foran tv`n i 20-tiden kjente jeg en uvant "murring" i ryggen. Det gjorde ikke vondt, men jeg VISSTE at noe var på gang. Det var natt til 1. mai og vi var invitert bort. Jeg satt med kynnere hele kvelden og nøt 1 glass rødvin:o) Jeg stoppet min mann da han skulle ta sin 3.dje øl, smilte lurt og sa så bare han hørte det at: "Tror nok du må kjøre i natt, så det er dumt å drikke veldig mye mer!" Han hadde hørt meg si det før, og jeg vet ikke helt om han trodde på meg. Men, han skjønte at det var litt annerledes... Så, vi dro hjem- En time etter måtte jeg på do og da kom den første ordentlige rien sammen med tegningsblødningen. Auauau:o)) Spennende... 3 timer etter var vi på sykehuset, og 3 timer etter det igjen var verdens vakreste guttebarn født!
Mammarama=) Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 Jeg tror det med rødvin er en myte..Hadde aldri drukket noe som helst alkohol selv, for å få gang på fødselen.Men fikk tips om det sist da jeg gikk over..Prøvet heller dei litt " tryggere" råda som(Kanel,Annanas kjerne, sterk mat, SEX, gå i trapper og husvask)..
en av hver Skrevet 19. juni 2006 #10 Skrevet 19. juni 2006 Svarer igjen jeg.. Siden forrige svar har jeg vært på kafe og tyllet i meg en halv flaske rødvin. Men jeg valgte den UTEN alkohol da. Var faktisk ganske god, og hvis det setter igang noe er det bonus. Lover å si fra hvis så skulle skje, men må si jeg er uten de store forhåpninger.. (Mener nemlig å ha hørt at det ikke er alkoholen, men noe med selve vinen som er utløsende..?)
Fisk med løvejente Skrevet 19. juni 2006 #11 Skrevet 19. juni 2006 He, he ser for meg at det bare ruller den ene rødvins-pussa gravide etter den andre inn på føden og ropeer ut ; "jeg tror jeg shchal føde jeg!!" Kanskje det blir mindre bruk av smertestillende også da..?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #12 Skrevet 20. juni 2006 Jeg drikker et par glas rødvin om uken, og det hjalp ikke sist jeg var gravid. Jeg drikker kun et glas til maten om kvelden, og er overhodet ikke redd for å komme pussa på sykehuset
A4 Husmor.... Skrevet 20. juni 2006 #13 Skrevet 20. juni 2006 Rødvinen setter ikke i gang fødselen, men en ganske stor del av dem som drikker rødvin ender opp med å ha sex.... Og i sæden er det stoffer som kan sette igang fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå