Gå til innhold

Blir nr 3 enorm????

Gjest

Anbefalte innlegg

Var til jordmor idag å da har vekstkurven tatt ett kjempehopp...langt over den røde streken men akkurat innenfor det grønne feltet. Nr 2 var stor 4520g, er mer eller mindre nervøs for at tredje mann skal bli større...rettere sagt livredd.Har ikke lyst til å ha ut noe som er større enn sist så jeg lurer på om det er vanlig at neste mann blir mye større enn sist? 1mann var 3920g så det var ett stort sprang mellom 1 og 2

I mitt siste desperate spm: kan jeg gjøre noe for å få norm str på baby'n eller er det ikke håp?

Fortsetter under...

sf målet har ingenting å si på størrelsen av babyen. Mine ligger et stykke over det grønne feltet også, men babyen er normal størrelse og ventet til å være 3800 når den blir født. Men livmora mi er stooor fordi det gikk bare 9-10 mnd mellom dette svangerskapet og forje, så livmora viste hva den gjorde og vokste seg stor ganske fort..

Men har fått mere og mere inntrykk. (jeg er 3 gangs og har mange venninner med 3, er jo pop nå å få 3 barn) av at nr 3 er enten samme størrelse som nr 2 eller litt mindre. Ikke ta noen sorger på forskudd. nyt svangerskapet og det er lite du får gjort til å fra på størrelsen av babyen.

Hei, jeg er gravid med nr.4 og får gå ekstra til ultralyd for å måle veksten til barnet, fordi jeg har fått store barn. Førstemann var 4890 gr, andremann var 5420 gr og tredjemann ble kuret 2 uker før termin og ble "bare" 4530 gr. (Alle var jenter). Selv er jeg ikke spesielt stor (165 cm og 60 kg) Ved svangerskap nr. 3 ba jeg spesielt om å bli fulgt opp i forhold til dette med store barn og det kan du også gjøre. Jeg går ut i fra at de har sjekket deg for svangerskapsdiabetes?

Ønsker deg lykke til og synes ikke du skal grue deg, men sørg for at jordmor/lege tar deg på alvor og at du får gå til ekstra ultralyd i siste del av svangerskapet.

Takk for svar...når jeg ser str på dine barn Malino og at du har fått ut samtlige så kan vel ikke jeg sutre og klage akkurat.. smile. MEN at jeg synes 2 mann var stor...det vil jeg si ja. De har ikke testet meg for svangerskapsdiabetes...har ikke vært inne på tanken selv engang, skal høre ved neste kontroll. Skal ta opp det med ultralyd med det samme.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...