Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hun er no 5900gr og 64cm og 41.4 rundt hode

Var 2710gr 48cm og 34 rundt hode...

Vet jo at hun ikke er kjempestor nei..men akkurat passe... har fått kommentarer på dette ofte,no nettopp sa en

ååå hun er jo såååå liten..

nei sier jeg hun er helt perfekt hun.hehe

Da sier hun..det er sikkert for hun har så lite hode!!!!!!! hun ser så liten ut...

Folk er så frekk...mente det nok sikkert ikke ondt..men kan ikke folk la være med slike kommentarer..

Fortsetter under...

Fikk ganske mange sånne kommentarer på Roja selv, hun var 10,5kg da hun var 2år!

Men hun fulgte sin egen kurve så det var ingen bekymring.

Vet det er plagsomt og noen er rett og slett frekke ja!

Med Hamza så får jeg kommentarer på at han er så stor...

Vet ikke hva som er best jeg...?

Ellers alt bra med dere?

Hamza hadde bare lagt på seg 300g på 3uker, men kanskje like greit å ikke fortsette med vektøkning på 300g pr uke..hehe

Klem mamma'n til Roja&Hamza

Noen barn er store, andre er små. Jeg sier: "se så liten hun er" "så søt" når jeg ser en liten baby. Men det er ikke for å være frekk. Jeg har hatt svæææære barn. Jenta mi var 4365g og 54cm og 37 rundt hodet, gutten 4750g 54cm og 37,5 rundt hodet. Jeg "missunner" dere med små barn. Jeg har aldri hatt sånne bittesmå jeg. De har vart født som nesten 3mnd babyer!!!!! Og jeg får hele tiden kommentarer som; nei se på den pjokken, det var jammen en kraftkar! Gammel er han da? 3mnd?" Da har jeg mått svare: ja han var stor født, nei han er bare 4 uker! Så det går begge veier! Ikke tenk på det, kos deg med babyen din. Hun er perfekt akkurat som hun er, akkurat som mine er!

har det helt supert..marikken er en aktiv liten frøken.. elsker å være under babygymen og være oppe å skikke... ruller begge veier drar seg oppover om hun får tak i noe å holde seg i....følger med på fotball vm..he he...

han er jo ikke liten nei..høres skikklig god ut....

de sier vel at vektøkningen begynner å avta rundt 3-4 mnd..og kan jo være like greit det..hehe.

hun har hatt vektøkning på gjennomsnitt på 185gr i uken til no .. har dere det fint da....

Annonse

Hei!

Jentene våre er ganske like! Hun var 2510g 48cm og 33cm rundt hodet da hun ble født. Ved 4 mnd var hun 5800g og 63,5 lang. Sanna var 40 rundt hodet ved 3mnd.

Husker deg forresten fra bim - nicket mitt da var kjerstimor060206. Sanna ble født 26.januar:o) Husker vi snakket om magestørrelser og sånn da, vi hadde jo ganske små mager - og ut kom små babyer:o)

Klem fra

Vi har vært i Tyrkia en uka allerede vi! Koste oss masse, selv om mannen måtte dra til Pakistan.

Roja skal ei uke til Kreta med mormor i juli, det blir ferie for oss og det ;) Bare slappe av hjemme...

Kanskje jeg får gi han stikkpille om han blir værre. Han gråt så fælt i dag tidlig pga magen og- første gang jeg ikke har fått roa han ned faktisk!

nesten identiske ja=) hehe..har dere det fint? husker deg godt ja.."vi med de små magene" hehe...

Gjør meg ikke noe å ha liten bebi..men det er alltid disse kommentarene..spesiellt dette med lite hode..hehe løp hjem å målte hihi..

Marikken skikket forskrekket på meg der jeg stod med måle båndet rundt hode hennes,hehe herregud..;0)

Måtte skjekke om målene jeg hadde fått på HS stemmte..huff..nei må bare overse dette herretter...

hun er frisk og full i fart...veldig våken...

Annonse

Jeg har også fått mange kommentarer på tulla mi. Ved fødsel var hun 3340g/48cm og 33 rundt hodet. Ved 3mnd'er var hun 5020g/59 cm og 37,5 rundt hodet. Tror hun er i underkant av 6 kg nå, usikker på lengde og hodeomkrets. Men hun er lita!

Tror inntrykket av at de er små forsterkes når hodet er lite, og til å begynne med irriterte alle kommentarene meg litt, men jeg er egentlig litt glad for at hun ikke raser oppover i vekt ;-) Det er nemlig fjerde barnet vårt og høyst sannsynlig sistemann, og da føler jeg på en måte at jeg har baby litt lenger :-)

Så kos deg med veslejenta di! Hun blir sikkert ei nett frøken når hun vokser til!

Hei

Hun er ikke liten men passe stor.

Eline var 5660 gram og 63-64 cm når hun var 4mnd. og 5 dager. Hodet vet jeg ikke nå men vil anta at det er rundt omkring datteren din sine mål. ligger og sover nå slik at jeg kan ikke måle.

Har aldri fått noen kommentarer om at hun er liten, men heller det at hun er lang. Ettersom hun ikke er så tung ser hun lenger ut enn de babyene som er en del tyngre.

Alt går bare fint nå:o) Det var litt strevsomt i begynnelsen med ammeproblemer og kolikk. Men nå er det bare kos:o)

Jeg var veldig stressa i starten fordi hun var så liten og tynn. Men nå synes jeg bare det er praktisk at hun ikke er så tung, hun vil nemlig bæres mye og da er det ikke så stor belastning:o)

Slik er det hos oss også, hun er 8 mnd og 7 kg. Og så har hun verdens største kulerunde blå øyne. Hun er aldels nydelig. Folk kommenterer til stadig vekk hvor lita hun er men hun er alikevel verdens peneste baby (helt objektivt selvsagt :) Vi kan ikke være så opphengt i størreles, noen er små andre er store. Jeg er liten og nett og tror nok at tuppa mi blir likedan.

Vi damer er spesialister på å negativisere kommentarer og ta ting ille opp. Jeg tror ikke at noen kristiserer størrelsen på en baby...

Samme her også.. Men jeg tror faktisk at jenta mi er enda mindre enn din..

Da hun ble født veide hun 2800g og var 48cm. Husker ikke hodeomkretsen..

Nå da hun er 7mnd veier hun 6kg og er ca 60cm. Lita og nett :)

Iflg jordmor følger hun sin kurve perfekt og hun kan det hun skal og mer til..

Men jeg må liksom hele tiden "forsvare" at hun er så lita... Bruker å si at jeg har baby litt lengre jeg.. :) Hun er så fin atte :)

høres ut som om vi er flere...men må innrømme jeg henger meg lett opp i kommentarene folk kommer med..må lære meg å ikke tenke så mye på det..

hun er aktiv og blid og fornøyd..har aldeles flott utvikling så det er teit av meg å tenke på det....men men..

takker masse for svar=)

Jenta mi var ca akkurat like tung som di da hun var 4 mnd, og 2 cm kortere, jeg hørte ofte folk sa "nei så stor ei jente!" :D Hehe...så folk mener forskjellig gitt ;)

Hun ligger forøvrig akkurat midt på disse percentil-skjemaene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...