Gå til innhold

September: ÅÅÅÅÅÅ!!!! Denne vekten........


Bensti

Anbefalte innlegg

Hva har dere lagt på dere hittil?

Nå har jeg kommet opp i 11 kg.. Ser ut som en Teletubbie!

Har litt å si at jeg har slutta å røyke og da blir det ofte nammenam når suget er der.

 

Er ikke så høy heller så er tettpakket... Åhh..

 

Litt tjukkedeppa no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjohei..

Har og lagt på meg 11 kg. Slutte røyka i februar.. Deilig att va røykfri da..Har termin 3/9.. Som sagt så prøv og tenk positivt, man ser ju helt utrolig underbar ut med ett liv inne i magen sin da. Prøv og njut og bare var så gravid og skjønn du kan vare.. Dette er ju det største en gjenomgår i sitt liv... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Det blir noen kilo for de fleste av oss... Jeg hadde vel omtrent 11 på dette tidspunktet forrige gang jeg også, endte på 18. Hvis det kan være en trøst, så forsvinner jo fryktelig mange av kiloene rundt fødselen. Ikke bare veier baby - det er fostervann, en halvliter ekstra blod, morkake, større livmor, ekstra vekt i puppene + oppsamlet vann i kroppen. Amming og vogntrilling gjør også ganske fort underverker. Det er få jeg kjenner som har hatt mer enn et par kilo igjen etter ammingen, og mange er helt tilbake på utgangspunktet (helt uten slanking). Man må bare gi seg selv litt tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også gått opp 10-11 kg. det er bare mage da, så det er jo i grunn ikke så farlig, men er litt uvant å gå opp så mye på så kort tid. regner med det blir en del kilo til før babyen kommer. så kommer nok til å havne litt over gjennomsnittet.. satser på at det går seg fort til igjen. gleder meg til å kunne gå med mine vanlige bukser, og til rumpa blir tjukkere enn magen igjen... :) mm, tror jeg skal gå å ta meg en vaniljekrem fylt berlinerbolle.. ligger i kjøleskapet og venter på meg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp 8 kg så langt. Synes det er helt greit. Det er mindre enn det var forrige gang på dette tidspunktet. Sist så gikk jeg opp 22 kg til sammen, så det ser jo litt lysere ut denne gangen. Har jo litt ekstra fra før, så jeg prøver å ungå for stor vektoppgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk heller på den prestasjonen at du har SLUTTET å røyke du. STOOORT X i taket til deg! Blir så glad når jeg hører at man greier å slutte før et svangerskap. Vekten kan man alltids gjøre noe med senre. Husk: Hvor mye man legger på seg varierer veldig fra person til person, og mange går fooort ned i vekt etter svangerskapet. Men et lite tips jeg fikk var: Spis ofte, men ikke spis deg stapp mett. Heller mange små måltuder enn få store. Dette øker forbrenningen. Det er selvfølgelig viktig å ikke bare spise snop :) Nyt graviditeten du, hurrrra for deg som greide å gi slipp på røyken!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått opp to-tre kilo nå,i forhold til startvekt, men jeg begynte med å gå ned 7 kg da ( Etter å ha sluttet å røyke men uten at jeg var kvalm...Logisk? not... )... Er godt overvektig fra før av. Og da går man visst ikke opp så mye,for jeg har jo nok av reservelager å ta av...

 

Er det ikke så at man bør gå opp en god del da? Det høres jo helt perfekt ut å ha gått opp 11 kg til nå, ihvertfall med vann i kroppen og baby på rundt kiloet bare den....Ikke få panikk over kiloene, ihvertfall ikke før du passerer myyye mer enn 11... Dette er lovlige kilo nemlig. Kanskje lett å si for meg som bare har gått opp 2-3 kg, men trøst deg med at startvekten min var på svimlende ca 127 kg. Så du har nok ikke tatt meg igjen ennå ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 5kilo men foreløpig er det kunn mage...Gjør meg igrunn ingenting!!!Gleder meg bare så sinnsykt til dagen endelig er her og jeg får holde den lille gutten=) men flere kilo blir det helt sikkert=)hehe...Men lykke til alle sammen...med kilo og med svangerskap!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tror ikke du trenger bekymre deg så følt for vekta. Det som betyr noe er heller hva man spiser, tror jeg. Jeg tenker i alle fall at jeg ikke skal stappe meg for full på sukker og salt da babyen nok ikke har godt av det og vann holder seg i kroppen med salt.

 

Har begynt å kjøpe masse deilig frukt, som jordbær, plommer, moreller osv. Når man har frukt som bare ligger de rog ber om å bli spist og ser veldig fristende ut, så spiser man pgså mer. Og jeg går aldri ut av huset uten en flaske vann og et eple eller to i sekken/veska.

 

Hittil har jeg lagt på meg ca. 5 kg, og håper jeg legger på meg mer, for det kjipeste hadde jo vært om melkeproduksjonen hadde stoppet pga at man har for lite å gå på etter fødselen...

 

Hurra for alle som er flinke og slutter å røyke med babyen i magen! Veldig bra!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 kg opp i uke 29. Jeg har hele tiden tenkt at jeg har lagt på meg så forferdelig mye, men det var kanskje heller det at jeg la på meg mye i starten, og at det har stabilisert seg litt nå. Jeg føler meg rimelig stor, imidlertid, og merker at jeg er tung i kroppen. Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 14 kg. jeg!!!!! Men jeg har sluttet å røyke i tillegg til at jeg gikk på Fedon-kur uten mat, kun produkter, da jeg ble gravid. Sluttet på denne etter 14 dager og gikk rett over på vanlig mat over natta. Så utifra dette, så er jeg ikke så veldig frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som svarte! For en hyggelig gjeng! Kjempetrøst at det ikke bare er meg som er gått opp i vekt! :-)

 

:-)

:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...