Gå til innhold

Tåler ikke tannkrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, har begynt å brekkke meg av å pusse tennene. Tåler ikke tannkremsmaken lenger. Har nesten ikke vært kvalm til nå, så skal vel ikke klage, men... Kan jo ikke slutte å pusse tenne heller, liksom... Hm... lurer på om jeg skal kjøpe barnetannkrem med en morsom smak. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet akkurat hvordan det er... Jeg har nå i mange uker gruet meg til hver gang jeg skulle pusse tennene for smaken av tannkrem har gitt meg brekninger. Begynner heldigvis å komme seg nå og det er ikke fullt så vemmelig lenger. Er 14+3 i dag :-)

Skrevet

Må innrømme at jeg allerede har bytta til istid-tannkrem:) Den er så god at det er gøy å pusse tenner;)

Skrevet

Hehe, skal prøve det jeg og. ;)

Skrevet

jeg brekker meg hvis jeg får tannbørsten i munnen..

tror karius og baktus stor koser seg i munnen min :)

Skrevet

Prøv Cendium tannkrem med barnesmak på.

Cendium er uten såpe i, så den skummer ikke , og den skal vere bra for folk som sliter med tannkjøtt sår osv (normalt under svangerskap)

Jeg har aldri likt tannkrem å mååååå ha den cendium for barn.

Skrevet

Jeg brekker meg også av tannbørsten, men begynte med elektrisk tannbørste, og av en eller annen grunn var det mye greiere. Kan være verdt forsøket! Fikk tipset av samboeren min som er tannlege, han har vel hørt det fra mange gravide pasienter ellerno.

Skrevet

har aldri likt tannkrem lukt eller smak og heller ikke tannbørsten...

Har skikkelige traumer fra når jeg var liten, hvis dere kjenner dere igjen vil dere forstå meg, bestemor-ånde blandet med menthol eller mint og gjerne kaffe inni der også :S ÆSJ!!!!!!

Tannbørsten har blitt ekkel etter ett møte med en ekkel eletrisk tannbørste, dette pga en eks som aldri rengjorde dette ladegreiene den står på så det var opphopning med gammel tannkremogvann-rester utover hele!!!

Men nå er dere kanskje litt heldigere, jeg takler nemlig ikke noe som har vært i kontakt med munnen på meg jeg ;) slik blir det med sånne sprø som meg ;)

jeg ville også kjøpe en med barnesmak, likte dem, men sambo mener at det er en grunn til at de er for barn, ett eller annet med at våre tenner trenger noe annet, men kanskje jeg skal kjøpe den allikevel ;P hehe

Skrevet

Hvis han mente at det var for lite fluor (er jo det som er hovedforskjellen på barne- og voksentannkrem) kan du jo bare skylle med fluor etterpå. Fås kjøpt med eller uten smak på apoteket, den nøytrale typen smaker som vann. Hvis ikke tror jeg de har en tannkrem med kanelsmak på helsekost, hvis det høres bedre ut.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn da jeg pusset tennene etter frokosten om morgenen. Men så begynte jeg å pusse tennene før frokost i stedet og da gikk det bra. Og så passer jeg på å ikke få tannbørsten for langt bak i ganen. Dette fungerer for meg vertfall.

Skrevet

Den helt vanlig enkle colgate total-tannkremen har ganske mild smak. Jeg har alltid slitt med tannkremsmak, så jeg prøver å finne merkene som er milde, og bruker ganske lite tannkrem. Zenduim var bra før, men den har blitt ekkel på smak i det siste den og. Blæh.

Barnetannkrem kan være grei hvis du sliter med den evinnelige mynte-smaken i voksentannkrem, men jeg takler ikke den søt-smaken igjen. Datteren min har forøvrig en PostmannPat-tannkrem (tror vi kjøpte den på apoteket) som er helt ok på smak :) Kanskje den er noe for deg?

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...