Gå til innhold

Når snudde deres barne seg MAGE-RYGG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har snudd seg rygg-mage siden han var 4 mnd, men han er nå 6.5 og har fortsatt ikke snudd seg mage-rygg! Er han treig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi snudde seg over tilmagen da hun var 12 uker. Det tok litt tid før hun fant interessen for å snu seg andre vegen, en måneds tid cirka. I dag er hun 6, 5 mnd og snur seg lett begge veger, men hun liker best å ligge på magen. Jeg vil tro at gutten din bare ikke har noen interesse av å snu seg andre vegen, for hvis han hadde villet så hadde han sikkert klart det. Mange som ikke snur seg før de er eldre enn han, så treg er han hvertfall ikke. Han var jo tidlig ute med å snu seg over til magen.

Skrevet

Det er fra RYGG TIL MAGE som er styrkeprøven, og milepælen. Fra mage til rygg vipper mange babyer ofte lett over, ubevisst. Helsesøster brydde seg ikke om fra mage til rygg, men spurte om rygg til mage.

Så han er IKKE treig nei..... som sagt RYGG TIL MAGE er milepælen, MAGE TIL RYGG er liksom "ingenting", iallefall ikke en milepæl siden det ofte er ubevisst og så er det jo veldig lett da og vippe rundt den veien. Selv om din ikke klarer det, så klarer han milepæl snuingen, og da trenger han ikke klare snu seg den lette veien..... han klarer den vanskeligste!

Skrevet

Guttn min snudde seg fra rygg til mage for første gang i går. Han er 5 mnd. Holdt på i hele går og i hele dag:) syns det er kjempe morsomt. Han snudde seg fra mage til rygg for første gang da han var ca. 3 mnd. (men var vell mer tilfeldig). Nå snur han seg oftere fra mage til rygg, siden han klarer å snu seg fra rygg til mage.

Babyen din er nok ikke treig nei! Alle er så forskjellige, også babyer. Guttn min var ikke akkurat så rask med å snu seg fra rygg til mage, men jeg stresset ikke med det heller. Er vist "vanlig" å snu seg fra mage til rygg en stund etter de klarer å snu fra rygg til mage. Noen gjør det når de er 3 mnd. andre når de er 7 mnd.

Skrevet

Tror heller ikke babyen din er treig:) Min snudde seg fra rygg til mage da han var 3,5 mnd, og andre veien 2 mnd seinere. Men som det blir sagt over her; når de begynner å bli såpass store er det mye mer interessant å ligge på magen:)

Skrevet

rygg mage : 3 mnd

mage rygg: 5 mnd

Skrevet

nei, omvendt, fra mage til rygg først!

Skrevet

Tenkte jeg skulle vise deg hva som står på babyverden om det:)

OM BARNET

Barnet løfter seg opp på strake armer når det ligger på magen. Å rulle fra rygg til mage er den neste store ferdigheten som skal læres. Dette læres når barnet er ca. 6 måneder. Etterpå øver barnet på å rulle fra mage til rygg.

Skrevet

min snudde se fra nage rygg når han var nesten 3 mnd

rygg til mage har han begynt med nå, akurat 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...