Gå til innhold

Fredrikstad sykehus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal føde her, og må innrømme at jeg blir litt bekymra etter all negativ omtale..

Forrige uke ble ei sendt hjem med dødt foster i magen, mot hennes vilje..

Flere som skal føde der?

Noen som har noen formening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, skal føde der og har ingen betenkeligheter med det.

Syns du kan ta en tlf dit og si du har lyst på en samtale med JM og en omvisning, jeg!

Skrevet

Jeg skal føde her også. Jeg håper at de skjerper seg nå. Man blir litt skremt, men man satser på at de lærer av sine egne feil. Jeg har hatt en plass på RH også, men det er koseligere å føde der man bor med hensyn på besøk osv.

Vi satser på at de tar godt være på oss!

Lykke til.

Skrevet

ja, skal føde der rett rundt hjørnet, og har aboslutt ingen betenkeligheter med det.. Som Fredrikstadjenta sa, ta en tlf dit, og be om omvisning og samtale...

Skrevet

Skal ikke føde der, men er selv fra byen opprinnelig og min søster har født der 3 ganger. Har godt kjempefint hver gang. Nå har de visst pusset opp også,har blitt veldig fint der.

Trur d er viktig å tenke på at d skjer feil og komplikasjoner på de fleste sykehus, trur vel egentlig at fredrikstad har vært veldig uheldige der. Mye som har lekket ut til media.

Ikke missforstå meg, synes d er helt fryktelig at de skjer slike feil og at barn dør.

Der jeg skal føde var d visst en lege som hadde oversett dødt foster på ultralyd, sydd en dame feil ettter keisersnitt og fy! Heldigvis har denne legen sluttet nå, men vi får nok bare satse på d beste og stole på de som jobber der vi skal føde,er ganske sikker på at de gjør så godt de kan. D er ingen selvfølge at vi skal få friske barn, selvom de fleste av oss får d heldigvis.

Skal ha nr.2 om 29 dager, håper d går fint også denne gangen, men klart at jeg tenker hva om jeg også, trur bare d er slik d blir når d nærmer seg. Gikk kjempefint med nr.1 og følte at jeg var i gode hender, de tok ingen sjangser og d endte med keisersnitt.

Prinsessa vår er frisk og rask, og d er godt å tenke på at de faktisk gjør så godt de kan midt oppi dette.

Lykke til, d ordner seg helt sikkert!

Skrevet

jeg må si at jeg er en av de som virkelig gruer meg til å føde i det hele tatt og det at jeg skal føde på fredrikstad gjør meg ikke noe mindre urolig.. jeg har vært igjennom ca 50 narkoser/operasjoner gjennom årene og har opplevd mitt for å si det sånn.. operasjonene har vært utført på riksen og ulvåll pluss en del i usa.. jeg føler meg "hjemme" på riksen og søkte om fødeplass der.. men fikk avslag.. må si jeg ble veldig skuffet men er nok ikke noe å gjøre med pga trengslen og krisen i oslo nå. jeg har aldir likt meg på fredrikstad noen gang! har hatt en operasjon der pluss en innleggelse i fjor. jeg ble operert på riksen og kjørt til fredrikstad etter noen dager.. jeg gråt når jeg kom dit! det var sååå stor forskjell at jeg knakk sammen! både omgivelser og ansatte der gjorde sitt til at jeg bare ville hjem. bare jeg skal på kontroll der så er det noe med det sykehuset som byr meg i mot.. og føler vell ikke at det er alle historiene fra fødeavd. som gjør det men noe er det som skurrer i hodet mitt.. så jeg gruer meg ja! det er helt klart! hadde følt meg mye bedre på riksen! det vet jeg helt klart! er jo der jeg hører det! er jo oppvokst der hehe.. men er jo ingen utvei. ut skal babyen og fredrikstad tar meg i mot.. :/ noen ting må man bare innfinne seg med.. synd men sånn er det!

Skrevet

Jeg skal føde der, og tror fredrikstad er kile bra som alle andre sykehus... Sykehuset har jo uansett taushetsplikt, og det er vel alltid to sider av en historie :) uansett kan man jo møte vannskelig pesonell på andre sykehus også :) jeg har bare positive erfaringer derfra...

Har forresten lest at grunnen til at fredrikstad har hatt så mange "tabber" ol. er fordi det sykehuset, i motsetning til mange andre, faktisk rapporterer inn feil og klager.... så det kan jo tyde på at det minste er et ærlig sykehus :)

Skrevet

Hei

Jeg fødte på Fredrikstad i fjor og skal føde der igjen i år. Jeg har ingen betenkligheter med det. Ble tatt kjempe godt vare på i fjor. Hadde en fødsel som ente i hastekeisersnitt, men selv om det gikk sånn følte vi oss trygge hele tiden.

Kjenner mange som har født der, og de har vært fornøyde alle sammen. Er du usikker så snakk med dem på sykehuset, og få en omvisning.

Skrevet

Je skal føde på fredrikstad, ønsket det selv faktisk. Og jeg gleder meg. Alle jeg har hørt om som har født der de siste årene har vært kjempefornøyde, både med ansatte, sykehuset og avdelingene. De har enerom, og de fleste slipper å buytte rom under tiden de er der. de har mange forskjellige alternative smertebehandling. på rommene er det egen klapputseng fra veggen så mann eller andre barn kan overnatte dersom det er behov eller ønske om dette. Min søøster fødte på a-hus, og der ble barnefaren sendt hjem midt på natten etter at fødselen var over, og kunne bare komme i besøkstiden. søsteren min hadde 3 forskjellige rom på 5 dager, fikk lite hjelp med jenta og delte rom med 2 andre. som mislykket 81 skriver så er fredriksad veldig mye flinkere enn andre sykehus å dokumentere. Og når et sykehus først har fått negativ omtale i media en gang, er journalistene veldig flinke til å LETE opp andre feil. Men husk også en ting når dere leser om slike ting i avisen o.l. En sak har ALLTID mer enn en side, og når det kommer til helsevesenet så har de taushetsplikt og kan ikke forsvare seg eller fortelle den andre siden av saken.

Skrevet

Hei,

Du skriver "mtp besøk også videre" jeg regner da med at du refererer til avstand etc (?) men etter hva jeg har forstått er det veldig begrenset med besøk man får lov til å ha i Fredrikstad, at det mer eller mindre kun er far og søsken som kan komme? (Men at far får bo der sammen med deg da).

Har jeg misforstått?

Skrevet

Kult at vi egentlig er så mange som skal føde på Fredrikstad... Kanskje vi sees, jeg har termin 11.08 :)

Skrevet

Jeg fødte på Fredrikstad sykehus høsten 2004 og var veldig fornøyd med det jeg opplevde da. Har ingen betenkeligheter med å føde der på nytt i november.

Skrevet

Tusen takk for fine svar!!

Skrevet

kanskje vi sees mislykket 81... jeg fikk termin 11.8 av 3d ul legen.. men den ordinære er 24! :) håper 11 er mer rett vil bli ferdig snart jeg nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...