Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei. Jeg og samboer har bestandig vært "enige" om at vi skal ha 2barn. Dvs når vi snakker med andre og de begynner å spørre om nr2skal komme snart svarer bare sambo at vi har nok med gutten vår på 3år, men når vi er alene og diskuterer framtiden og livet vårt er han helt enig i at vi skal ha enda et barn. Men at vi kan ikke få dette barnet før etter at jeg har fått meg fast jobb. Nå har jeg fått meg fast jobb, og i helgen ymtet jeg så vidt frampå om enda et barn....men da vil han plutselig ikke ha flere!! Han Synes det er så godt at gutten vår sover om nettene og greier seg litt selv, han kan leke seg selv utenfor huset uten at vi trenger å hjelpe han hele tiden osv.... Og da kommer tvilen også hos meg...det er jo faktisk godt å få sove hele natta, og det at gutten vår greier endel ting selv er jo også godt! Men samtidig vil jeg ikke at gutten min skal vokse opp som enebarn, jeg har selv ei søster som er 2år yngre enn meg og det forholdet som vi har er bare fantastisk! Innbiller meg at enebarn kansje "savner" noe når de vokser opp. I tilleg så bor vi litt øde til uten så mange barn i nærheten, og det er jo også en viktig grunn til å lage en lekekamerat til guttungen. Men jeg blir litt i tvil....jeg kan iallefall ikke mase på sambo, da blir han bare mer oppsatt på å få viljen sin! Jeg vil innerst inne ha enda et barn, og det tror jeg at han også vil, men jeg tror faktisk at han blir litt skremt av tanken på enda mer ansvar. Og så tror han at han mister enda mer av "friheten" sin. Ble kansje litt langt å rotete dette hær, men er litt frusterert nå!! Er det noen som har vært borti det samme, og kan gi noen råd...hjelpe meg å veie for og imot flere barn?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5397836-1-eller-2-barn/
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #2 Del Skrevet 19. juni 2006 slik her også.. sier vi har nok med gutten vår på 14mnd,men egentlig strever vi med å få nr.2 prøvd snart i 1år uten hell. vil gjerne at gutten vår skal bli storebror. selv har jeg vokst opp i stor familie,og kunne aldri tenkt meg å vært alenebarn. vil gjerne at gutten vår skal ha en lekekamerat her hjemme ;o) om ikke det blir fler så MÅ det iallefall komme 1til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5397836-1-eller-2-barn/#findComment-5398491
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #3 Del Skrevet 20. juni 2006 det går mye enklere med nr 2. d akan du så mye mer.Enn er sikrere på seg selv og enn vet hv aen går til så det blir ikke like masse"stress" som med den første. Syntes dere skal prøve dere på en til.vi bor og litt øde til og jeg har to gutter enn på 5 og en på 2 de er kjempe glade i hverandre og har mye glede av å kunne leke sammen. så det vil jeg absolutt anbefale.går du på prevansjon? Det er jo bare å slutte med den da! det kan jo ta opptil et år før det klaffer. Og det virker jo som om mannen din egentlig vil ha et barn til, bare ikke dato planlegge når det skal skje, mer sånn det skjer når det skjer. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5397836-1-eller-2-barn/#findComment-5411276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå