Gå til innhold

Mistet min lille spire

LonePone

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde en spontanabort onsdag forrige uke.Jeg blødde alt ut selv. jeg var 7 uker på vei, men fosteret var mest sannsynlig dødt fra uke 4. Hvordan blir det neste gang jeg er gravid, vil jeg få ekstra oppfølging?

Jeg lurer også på hvor vanlig det er å bli gravid med en gang igjen.Er det lurt å vente? Gynekologen anbefalte meg å vente minst en mens.

Jeg har et barn fra før så jeg vet at det ikke er noe i veien med fruktbarheten min. Forresten, hva er forkjellen mellom SA og MA?

Fortsetter under...

Uff, så trist for deg å miste.

Du vil få ekstra oppfølging, eller det fikk jeg i hvertfall. Men de får ikke gjort så mye mer enn å gi deg en tidlig ultralyd. Jeg fikk i 6 uke. Mister du tre ganger på rad vil du få en utredning av sykehuset, men etter hva jeg har forstått tar det veldig lang tid. Jeg har hatt to MB i løpet av de siste månedene, dvs at barnet dør i magen til mor men blir ikke støtet ut mb- misset abortion. SA- spontan abort, mor blør kraftig og fosteret støtes ut. Min lege anbefalte meg å vente til jeg var psykisk klar for å sette igang igjen og at det ikke var noen medisinsk grunn til å vente på mens...men der er det veldig mange forskjellige meninger.

Lykke til !

Uff, sånt er alltid trist å høre. Vet hvertfall hvilke følelser du sitter med, og hvilken tomhetsfølelse man har...

Jeg hadde en SA i begynnelsen av mai, og vi er igang med å prøve igjen. Vi ventet en mens, men det var rene psykologiske grunner. Ville gjerne prøve med en gang, men var så redd det skulle gå galt igjen så jeg lot kroppen få en liten pause.

Ettersom du ikke har hatt utskraping er det ingen medisinske grunner for å vente en mens. Har inntrykk av at mange klarer bli gravide igjen med en gang. En av grunnene kan være at du har svangerskapshormoner igjen i kroppen som gjør at du lettere blir gravid med en gang. Så hvis du er klar er det bare prøve med en gang!!!

Ønsker deg lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...