Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Babyen her er snart 6 mnd. (27.juni) og jeg har sånn smått begynt å vurdere middagsmat til han. Grøt har det gått litt opp og ned med. Enkelte dager er det kjempestas med grøt og andre dager er det helt forferdelig. Har hittil bare gitt et måltid med grøt.

Det jeg lurer på er om dere gir babyen middagsglass helt fra starten av. Eller koker dere poteter og grønnsaker og moser dem?

Babyen er ikke vant til å få stort annet enn flaska og grøten. Ikke smakt brødmat ennå heller..

Husker ikke helt hva jeg gjorde til førstemann, det er tross alt 11 år siden det nå.

Fortsetter under...

Kan du ikke prøve en annen grøt da? Prøv hver dag, det kan jo ta en stund før "det løsner". Ellers kan du jo prøve grønnsaksmos for 4 mnd først kanskje? Ville ventet litt med middagsglassene for 6 mnd med lam og kjøtt og sånt allerede.

Lykke til

Lag grønnsaksmosen selv! Mos potet med morsmelk i stavmikser - gi det en uke før du blander i gulrot. Etterhvert kan du også prøve brokkoli, blomkål og kålrabi. Ikke nødvendig å kjøpe dyre glass. Barnematprodusentene har fått oss til å tro at vi må gi barna våre ferdigmat.

Morsomt, mi jente blir også ett halvt år den 27.juni!!!

Hun elsker havregrøt med ris og hvete. Får den til mat kl 0930 ca, da får hun litt over en hel porsjon samt lunket vann på flaske.

Neste måltid ca 1230 består av Nan og fruktpurè.

Rundt kl 16 driver jeg å innøver middagsglass fra Småfolk, høstgryte med lam. Hun er ikke særlig begeistret, så 3 teskjeer er nok... så får hun Nan igjen..

Kl 1830 får hun en porsjon havregrøt + vann, samt nan.

Driver å ser om hun liker havregrøt med frukt, så den får hun ett par skjeer av foran hvert grøtmåltid...

Risgrøt syns jeg var forferdelig smak på å det syns hun også..

Potet med melk har vi hatt en gang, da brekte hun seg så det var ikke stas....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...