Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Han blir to år i oktober og er lang for alderen, men også veldig tynn.

Jeg lurer på om han spiser nok. Der som har like gamle barn hvor mye spiser de ?

Min får to skiver til frokost,lusj og kvelds. Mye frukt. 3flasker melk i løpet av dagen. Når det gjelder middag varierer det enormt. Enkelte dager ingenting andre dager mye. Vis det er pannekaker til middag spiser han gjerne 3stk. Men kan ikke ha det hver dag heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5396129-min-s%C3%B8nn-er-s%C3%A5-tynn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo evt forsøke å kutte ned litt på melken og gi vann i stede. Godt mulig han får metthetsfølelse av melken, men ikke den enrgien/det fettet han trenger? Evt gi ham litt fetere produkter, som H-melk, mye smør på skiven ol? Vet ikke jeg, du kan jo snakke med helsesøster.

Melken får han etter måltidene så jeg tror faktisk ikke det er noe problem. Men jeg kunne jo kansje byttet til en fetere type.

Det er en stund siden sist vi var hos helsesøster no. Håper vi snart får innkallelse til kontroll. Men det er vel ikke kontroll før 2år ?

Seks skiver brød pr dag er jo veldig mettende i en liten mage....Han spiser tre måltid med brød om dagen, kanskje du skulle bytte ut et av dem med pasta, yoghurt m ost og frukt til, fingermat ala skinke i staver, ost i staver, smørdampede grønnsaker...Både for å øke apetitten, variere maten og "lure" inn litt fett....

Lykke til...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...