Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Holder no på med min første doble pergokur og er no på dag 17. Har enda ikkje fått positiv el-test.

På hvilken dag har dere hatt el når dere har gått på pergo? Noen som ikkje har fått positiv eltest, men likevel hatt el og evnt blitt gravid?

Ser på brukerveiledningen at pcos og fertilitetsstimulerende midler kan påvirke resultatet på el-tester. (Eg har pco)

Eg får vel smøre meg med tålmodighet og krysse fingrene......

Hvordan går det med dere andre som går på pergo?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5396084-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-pergo-og-el/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Da jeg gikk på Pergo fikk jeg pos. test på dag 17. Fikk også bekreftet EL med blodprøve. Gikk i alt på 5 kurer (2 doble og 3 enkle), men ble ikke gravid. Skal ha prøverør i august.

Lykke til - fra

Hei! Jeg har tatt tre dobble pergo kurer. De to første fant jeg ikke EL, men tror jeg sjekket alt for tidlig. Jeg gav opp å teste rundt dag 17, 18 tror jeg. Tredje gang fikk jeg positiv test på dag 20. Jeg har da veldig lange sykluser. De har vært på 39,36 og 39 dager. Du får bare fortsette å teste. Jeg skal til gyn neste uke, og skal antagelig inn og sjekke om egglederne mine er tette. Pergo hjalp ihvertfall ikke på meg, men det har hjulpet for mange andre, så vi får bare krysse fingrene for deg. (Men ikke kryss beina). :)

Tusen takk for svar. Er i dag på dag 18 og fortsatt ingen positiv test:-(

Håper virkelig at eg får el av pergo da. Har fått positiv eltest før uten pergo så trur at eg har el til vanlig, sjølv om eg har veldig uregelmessig syklus....

Lykke til begge to. Håper vi snart er på 1.trimester alle tre:-)

Hei!

Er i min første kur med pergo og er på i dag på dag 19. Intet utslag på EL-testene så langt for meg, heller. Trøsten min er at jeg ofte har litt lange sykluser (har PCOS) og tidligere har hatt EL på dag 18-19 i følge temperaturkurvene. Så satser på at det skjer noe hvert øyeblikk nå!! Har forøvrig også hatt litt merkelige temperaturer denne pp, så jeg er ikke sikker på noe som helst...

Får iallfall ha lykke til! Håper det klaffer for dere alle.

Heisann Lea76,

Da er vi to nok i samme situasjon. Eg har PCO og uregelmessig syklus. Men dei 3 siste månedene er det komt ganske regelmessig. Ca 35 dager. Så håper det er grunnen til at EL ikkje er komt enda, og at den snart dukker opp....

Får du oppfølging av gynekolog? Eg skal få innkalling innen 2 måneder no, men skal verken ta blodprøve eller innvendig ul nå får å sjå om pergoen virker. Veldig dumt egentlig......

Har du enkel eller dobbel kur?

Lykke til! Håper det klaffer for oss begge nå:-)

Annonse

Hei Jente-77!

De siste tre månedene har jeg hatt sykluser på 31 dager, men den aller siste var jeg oppe i hele 37 dager. Så jeg håper også at EL kommer veldig snart. xxKrysser fingrexx

Jeg er på dobbel pergo-kur. Ingen oppfølgning av gyn, her heller. Det neste jeg skal er blodprøve på dag 22 for å sjekke om jeg har hatt EL (håper den kommer før den tid, da....). Ellers er det ingenting før jeg skal til lap til høsten en gang.

Jeg syns også det er dumt å ikke skulle til UL siden det allerede er masse cycter som kan vokse seg veldig store.. Men men.

Lykke til! Krysser fingrene for deg også, og håper det klaffer for oss begge!!

Eg er heilt enig. Skulle ønske eg skulle på ul. Har 6-7 små cyster på hver eggstokk og vil IKKJE ha fleire... Greit å vite om pergoen virker da. Du er jammen heldig som skal ta blodprøve. Det skal eg jammen forlange dersom eg må til med en kur til.

Hvor lenge har dere prøvd no? 13 måneder siden eg sluttet på pillen og er begynt å bli VELDIG utålmodig....Det kryr av gravide og babyer alle veier.....

Men det er snart vår tur skal du se:-)

Det er nå tre og et halvt år siden jeg sluttet på pillen. Vi har prøvd mer eller mindre siden da, med unntak av et halvt år hvor jeg bodde i utlandet. Det varte og rakk før jeg fikk susa meg til å søke om utredning, hadde alltid en eller annen unnskyldning for å vente litt til. Men var på første legetime i januar i år og var videre til gyn i mai. Telte da over 20 cycter på hver eggstokk, samt at testosteronnivået var litt for høyt. Har begynt på metformin, og denne måned også pergo. Satser på at det gjør susen! Jeg har akkurat samme følelse som du har: Er også veldig utålmodig og det føles som alle andre blir gravide hele tiden... Barnløsheten går mer inn på meg enn hva jeg kanskje hadde trodd på forhånd. Mulig også fordi det er veldig mange blant nærmeste familie og venner som er gravide eller som akkurat har fått barn. Men: Din positive tankegang er smittsom; dette skal vi klare begge to!! :-)

Det er skikkelig artig å lese om andre som er på akkurat samme stadiet som meg selv, selv om jeg gjerne også skulle vært foruten dette stadiet:(

Vi har ønsket oss barn i vel 1 år. Går på Metformin (har gjort det i 8 månder ca) og skal starte med første Pergo på fredag. Jeg har ikke helt orket å starte med å tisse på EL-pinne frem til nå, rett og slett fordi jeg vet jeg bare blir stresset av det. Dessuten har jeg lange og uregelmessige sykluser og vet ikke når jeg skal begynne å teste. Så langt har jeg stolt på eggløsningsslimet og fått bekreftet eggløsningen ved å føre temp-kurve. Men nå føler jeg tiden er inne til å begynne å teste siden jeg skal starte med Pergo. Vet dere på hvilken dag jeg bør begynne å teste når forrige syklus var 39 dager og den før var 34 dager? Og er det noen som har tips om rimelige tester som virkelig er til å stole på? Jeg regner med jeg vil trenge haugevis av dem.

God morgen damer:-)

Er så utrolig godt å snakke med dere i samme situasjon. Ikke så lett å snakke med venninner som blir gravide på 1-2-3. De skjønner ikke helt hva dette går i tror eg....

Når det gjelder hvilken dag du Soline bør starte testingen, så kan du lese det av i en tabell i bruksanvisningen. Eg bruker clearblue digitale tester. Veldig greie, men dyrt. 350 kr for 7 tester....

Eg startet å teste på dag 12, noe som var altfor tidlig for min del. Er idag på dag 19 og fremdeles ingen positiv test:-( Eg har slitt med lang uregelmessig syklus så håper den dukker opp snart.

Denne gangen prøver vi "oppskriften" med sex annen hver dag. Dag 10,12,14..... Egentlig veldig greit. Slipper å stresse og veit ka vi har å forholde oss til. Har fungert supert så langt. Det er jo litt slitsomt med denne prøvingen hele tiden......

Heisan, Jeg sliter m/uregelmessig syklus, Jeg går hos en gynekolog, og han har ikke sagt noe om alle de tingene dere nevner på denne tråden. Mitt spørs. er hva er pergokur, hva er indikasjonen for å få sånne kur,hvordan tester dere EL,(noen snakker om temp-måling?), og bl.prøver ifht EL.(kanskje dumme spørsmå?)

Nå er det mer en 6 mnd, og det begyner å bli tomt på tålmodigheten her, ser jeg.

Annonse

Ja det kan jo hende er grunnen, men får jammen håpe det ikkje er tilfelle. Er idag på dag 21 og fremdeles ingen positiv test:-( Har hatt litt mensmurringer innimellom så eg håpe at dette er tegn på el....

Noen her som har gått på pergo å hatt el uten å fått positiv test?

Hvordan går det med deg Lea76? Har du fått positivt test enda?

Sist syklus var på 35 og 38 dager, så da bør eg vel kanskje ikkje vente el før mellom dag 21 og 24?

Får vel bare spøre meg med tålmodighet.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...