Gjest Skrevet 18. juni 2006 #1 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg prøver å være det. Har ikke spist sååå masse i helga, litt kjeks og 2 sjokolader. Har tilogmed trilla 2 timer i dag. *supersprek* Men vekta er på veg nedover, og dermed blir jeg motivert til å fortsett med den sunne livsstilen. HURRA!!!! Vil du værra me så heng på............... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 19. juni 2006 #2 Del Skrevet 19. juni 2006 prøver så godt jeg kan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvedatter Skrevet 19. juni 2006 #3 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg er fortsatt med. Er veldig bevist på hva jeg putter i munnen for tiden, plus at jeg ikke har noe serlig matlyst i varmen Men skulle ønske jeg hadde baderoms vekt så hadde jeg sikkert blitt ennå mere motivert. Starta dagen med knekkebrød, juice og agurkstiks og til luns hadde jeg tenkt å lage en deilig smuthi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lene27 Skrevet 19. juni 2006 #4 Del Skrevet 19. juni 2006 ny uke... nye muligheter jeg er med !!!! Skal lure meg på vekta i morgen, men trur ikke den er i så stor forandring.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemora Skrevet 19. juni 2006 #5 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei! Er kjempefrustrert over med selv! Hadde svanerskapsdiabetes under svangerskapet (i likhet med de to forrige) og levde supersunt, spiste knapt ei vaffel. Men nå, nå ammer jeg og det står godt stempla i panna.Har noen noe tips om hvordan legge bort godtesuget før jeg slutter å amme? Hjelper ikke å spise mat heller, det gjør det til vanlig. Bruker heller ikke å ha lyst på godter unntatt når jeg ammer. Et lite hjertesukk, men HAR NOEN ET GODT TIPS????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre søte små Skrevet 19. juni 2006 #6 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg er med på fortsatt være sunn! Skal prøve å trimme litt til uken - en helsikes langvarig bihulebetennelse har satt meg flere hakk tilbake formmessig! Men med lite snop og dårlig matlyst har det faktisk minket et par kilo de siste ukene, så aldri så galt at det ikke er godt for noe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #7 Del Skrevet 19. juni 2006 ANDEMORA: Jeg sliter med sånt vanvittig søt-behov. Dette hjalt meg: Krom tilskudd, 4 stk pr dag ( står 1 pr dag på pk) Og godt med vitaminer og mineraler, slik at jeg ikke mangler noe. Og så en god uke med avholdenhet fra snop og sånn og knallhard viljestyrke, og så etter den første uka går det lettere. Ikke lett, men lettere......... Men herregud så godt det er med sjokolade. Men jeg greier meg fint uten nå....håper det varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #8 Del Skrevet 19. juni 2006 Og foresten, dere andre, så flott at dere fortsatt henger med!! You go girls!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #9 Del Skrevet 19. juni 2006 her går det feil veg:( vært sløv med å gå tur i uka som var...pga forkjølelse på meg og lillemor....men i dag har jeg bestemt meg for at I DAG ER DET SLUTT..på alt...hehe... ny uke nye muligheter...har enda ikke spist snop i dag...hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemora Skrevet 20. juni 2006 #10 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei! Har tenkt litt på krom, men så er det ikke blitt. Vet jo at det er detå komme over bøygen så frister ikke søtt lenger. Merker at det er litt lettere nå som jeg er mer bevisst problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 20. juni 2006 #11 Del Skrevet 20. juni 2006 henger meg på her eg...begynte på mandag så dette er andre dagen uten snop og med halvering i måltidene.....holder på og gå på veggen....håper søthungeret går over snart for eg er så sur og grinete osv....Klarer ikke svelge tabletter så eg kan ik prøve krom....noe anna eg kan spise for å få ned søthungeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påan-igjen Skrevet 21. juni 2006 #12 Del Skrevet 21. juni 2006 Har ikke hørt at krom kan hjelpe mot søt-behov. Har selv et stort søtbehov for tiden og det er vanskelig å ligge unne godt. Er det noen vanlige bivirkninger med kromtilskudd eller er det vanligvis greit å ta ??? Kanskje jeg må prøve det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #13 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg har ikke hørt om bivirkninger når det gjelder krom tabletter. Men snakk med damene på helsekost, de vet nok mer om slikt. Nå står det på boksen min at annbefalt dosering er 1 tbl pr dag. Men jeg tar 4. Grunnen til dette var at jeg har fått beskjed med ei som jeg har gåt til akupungtur hos at selv 4 tbl pr dag var greit. Jeg bruker å kjøpe mine på helsekost, de er av et merke som heter "Solary". Krom er ett rent mineraltillskudd, og heter "Krom Pikolinat". Tror ikke det er bivirkninger av dem, da det ikke står noen ting på pakken om det. Men nå er det jo et mineral og det skal vel alvorlige mengder tilfør det gjør noen skade. Så jeg tror man trygt kan spise både 1 og 3 og 5 for dag. Men snakk med damen i helskostbutikken, de fleste der har god greie på det. Nå har jeg møtt noen som knapt vet hva c-vitamin er også der, men som regel kan de litt generelt om slike ting. Synes du skal prøve jeg!! Oi, vansker med å svelge tabletter. Hmm, nå er disse krom tablettene bittesmå da..... Men dersom det er ett problem så vet jeg faktisk ikke, tror ikke krom-tilskudd kommer flytende. En annen ting som hjelper på søthungeren er jo å kutte tvert. Det er knalltøft, for man på på en måte igjennom en "avrusning" av kroppen. Der den første uka uten søtt/raske karbohydrater ol er pyton, man blir gjerne sur og agresiv, får vondt i hodet, slapp og føler seg mildt sagt pyton. MEN, det hjelper. For mange iallefall, og så er det viktig å tenke lit fedon. Ikke fanatisk, men tenke på dette med raske og langsomme karbohydrater, og hurtig stigning av blossukker. Men det er ikke umulig at damen på helsekost butikken kan annbefale deg noe annet, som kan knekke søthungeren enn tabletter som krom. Kanskje hun vet noe annet lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #14 Del Skrevet 21. juni 2006 tror jeg må prøve krom jeg også...har prøvd før,uten at det virket,men da tok jeg bare en...5kanskje funker..hehe....får håpe det..tror jeg er avhengig av søtt...blir så sur å gretten om jeg ikke får sjokolade eller annet snop... du som har vanskelig for å svelge...legg den på brødskiva, er jo så små disse kromtabelettene...eller ei skje med syltetøy...(bedre med en skje syltetøy eller en hel sjokolade?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå