Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann ! Jeg og faren til sønnen vår er litt uenige om en ting; Han mener vi bør begynne å trekke forhuden tilbake for å kunne vaske ordentlig, mens jeg mener å ha lest at man ikke skal gjøre det før gutten er ca 2 år. (han er 9 mnd. nå) Han mener også at det er lurt å gjøre det sånn at han ikke skal bli plaget med for trang forhud senere.

Hva er rett, bør man vente...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke trekkes tilbake nå- det er altfor tidlig, tror heller ikke at det skal gjøres når de er to heller. Har ikke gjort det på noen av mine gutter, han på seks har nettopp funnet ut at det går an;) så nå ordner han det selv.

Skrevet

Det skal du aldri gjøre! Jeg spyrte selv legen om dette, og fikk til svar at han skal ordne det selv når han kommer i puberteten!

Skrevet

Fikk beskjed på sykehuset om å IKKE røre forhuden.

Det fikser di selv når di blir gammlere.

Skrevet

Helt enig med de over her, IKKE rør forhuden hans. Legen på helsestasjonen deres har antakelig sett på den og trukket den litt tilbake for å sjekke at den ikke er for trang. Dermed hadde dere fått beskjed hvis det var noe:)

Skrevet

Har fått forklart at hvis man trekker så kan det oppstå små rifter/sår ol som gror og "arrhuden" kan ende opp med å bli mindre elastisk enn før strrekkingen. Altså ikke å anbefale

Skrevet

Tusen takk for flotte svar, skal holde meg langt unna, og jeg skal si ifra til faren også at jeg hadde rett! Åh så deilig det er da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...