Gå til innhold

Permisjon/ Ferie til neste år

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som vet hva vi har krav på i ferie?

Det blir til at jeg jobber 8 mnd dette året. Er det slik at jeg får ferie til neste år da i tillegg til permisjonen?

Hva får vi året etter permisjonstiden, når det gjelder ferie og feriepenger?

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5394541-permisjon-ferie-til-neste-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er skikkelig komplisert! Jeg har tatt kontakt med personalavdelingen der jeg jobber for å få info, skla også be om en time for å gå gjennom hva som "lønner seg" for meg helt konkret, i forhold til min termindato, bruk av ferie, overføring av ferie etc. Der jeg jobber er de "greie" og gir meg full uttelling for lønn mens jeg er i permisjon, det samme med feie og feriepenger. Virker på meg som om dette er veldig forskellig fra bedrift til bedrift, spør kanskje derfor noen som har rede på hvordan det er der du jobber?

Dette er helt avhengig av om du får utbetalt fødsels-/permisjonspenger fra arbeidsgiver direkte eller via trygdekontoret. Får du fra arbeidsgiver har du opptjent ferie og feriepenger på lik linje som om du var i jobb. Er du derimot like "uheldig" som meg og får utbetalt via trygdekontor, får du kun feriepenger av 12 uker i permisjonen! Mao veldig lite feriepenger... UANSETT, har du krav på 4 uker + 1 dag ferie(evt 5 uker hvis det er praksis-du er organisert)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...