Gå til innhold

Skal i byllup...hva gjør jeg??


glad1977

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg er ny på denne siden og er nå 4 + 3. Rimelig fersk med andre ord. Har lest en del innlegg her inne og synes dette er en super side!! Masse å lære av dere.

 

Tenkte jeg skulle få noen innspill til hvordan jeg kan håndtere de to kommende helgene. Skal i byllup hvor det skal være langfbord og servitører. Ser for meg at det kommer til å bli vanskelig å skjule det faktum at jeg ikke drikker alkohol, og lurer på om det er noen som har noen smarte innspill. På en vanlig fest tror jeg ikke det hadde vært noe problem å organisere et eget alkoholfritt alternativ, men i slik ramme som bryllup klarer jeg ikke å finne ut hvordan jeg skal gjøre det. Gode råd mottas med takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det for vanskelig å si nei takk? Irriterer meg at det skal være slik drikkepress overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det er idiotisk at alle skal legge seg opp i om man drikker eller ikke, men prøver å være positiv og tenke at de bare ønsker å glede seg dersom det skulle være spire i magen.

Da jeg var gravid sist, synes jeg det enkleste var å si ja takk og så bare la glasset stå der, det er som regel ingen som legger merke til hvor mye du drikker så lenge det står et vinglass der. Så kan du jo bare drikke så mye vann eller annet du vil ved siden av. De mest irriterende "observante" ser bare det vinglasset, og så slipper du å forklare.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart dette,da jeg var i bryllup 6 uker på vei og ingen visste! Jeg kjørte jo og når vi kom i bryllup og runden kom til drikke,sa jeg brus! Det var ingen rundt som reagerte (faktisk andre av andre grunner som drakk brus) Senere på "festen" fikk jeg noen spm.,da sa jeg bare at det hadde vært så mye i det siste så jeg kjørte....ingenting mer om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistenkte at jeg var gravid da jeg var i et bryllup for noen uker siden. Lot kelnerne fylle glassene mine og var med når de skålte, men jeg bare nippet til vinen.

Gjorde det samme da jeg var ute med jobben, og det funket fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min erfaring er også at nipping til vinen funker! Da er du liksom med på alle skålene med "det rette" oppi glasset...

Jeg var selv i bryllup da jeg var 4+3 og i tillegg til å nippe til glasset byttet jeg glass med mannen min underveis (han satt rett overfor meg) sånn at vinen i glasset mitt endret volum av og til! Ingen merket noenting!!

Men med alt dette sagt så er det fryktelig kjipt å måtte styre så fælt med dette bare fordi at alle forventer at du drikker... og liksom ikke godtar at du tilfeldigvis bare ville kjøre den kvelden... merkelig samfunn vi lever i...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i brullup da jeg var 4+6, og fikk servitørene til å servere meg alkoholfri vin fra en lik flaske som den alkoholholdige vinen. Helt geinalt, ingen som merket noe. Jeg bare spurte servitørene idet vi satt oss til bordet, og det gikk veldig fint. Går jo an å snakke med dem på forhånd også. Hvis det serveres champange, likør eller lignende kan man jo bare si at man ikke liker det, eller forsyne seg, men ikke drikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...