fox`y Skrevet 18. juni 2006 #1 Del Skrevet 18. juni 2006 Poden her får pupp ennå ca 3-4 gang om dag og 3 gang om natta.men tengte å tilvenne han vanlig melk ettervert også,slik at han får bare pupp på morgen og kveld=O) koss tenker dere å gjøre d og når eventuelt har dere tengt å starte med melk?? å vilken merke?? Lurer felt no men synes dette er vanskelig,poden her får jo vondt i magen av allt fortiden,men synes d blir litt mye pupp vær dag,han må jo venne seg til annen drikke også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 18. juni 2006 #2 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg sluttet med puppen da Nikko var 6 mnd... Fra 7 1/2 mnd fikk han mme somregel kun morgen og kveld... Ca 9 mnd begynte vi med biloa yghurt og fra 10 mnd fikk han kumelk morgen og kveld... Lettmelk... Synes det har gått veldig greit... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lane- Skrevet 18. juni 2006 #3 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg lurer også på dette. Ammet til 11 mnd og nå gir jeg mme morgen og kveld. Hadde vært greit å begynne med melk. Jeg skal vente til jeg har vært på 1 års kontroll og spørre helsesøster der. Vi skal den 6.juli. Skal legge inn her hva ho sier hvis det ikke dukker opp mange kloke svar i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala82- Skrevet 19. juni 2006 #4 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg har prøvd å gi gutten bare melk men det likte han ikke noe særlig.Det er lenge siden nå men skal prøve igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 19. juni 2006 #5 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg lurer på det samme, skal på 11mnd kontroll idag da skal jeg spørre om dette. Så skal jeg videreformiddle svaret ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #6 Del Skrevet 19. juni 2006 jeg har nettopp begynnt med kald lett melk på mam kopp, deilig å slippe mme og flaske altså, hun elsker det, er 11,5 mndr :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
r r r Skrevet 19. juni 2006 #7 Del Skrevet 19. juni 2006 Begynte å bytte ut mme med vanlig melk da hun var 11 mnd. Nå som hun har to uker igjen til 1-årsdagen drikker hun vanlig melk (kald rett fra kjøleskapet) til brødmat og grøt. Vi droppet flaska da hun var 10 mnd. Hun syns det er veldig stas å drikke av vanlig glass. Nå kan hun faktisk holde det selv selv om hun av og til heller litt før hun når munnen... Hadde jeg skulle gått fra pupp til melk ville jeg introdusert melken i glass. Ungene ser jo at vi andre drikker av glass og syns det er kjempestas å gjøre det samme! Tror Mini brukte ca. et par uker før hun drakk uten å søle (når jeg holdt glasset!), men vi begynte litt før hun var 9 mnd. Hadde vi vært hjemme i Norge hadde jeg gitt henne skummamelk slik resten av familien drikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 19. juni 2006 #8 Del Skrevet 19. juni 2006 På 11mnd kontrollen idag sa helsesøstra at vi kunne starte med mø-melk idag. Så nå får hun kald mø-melk på tutkopp til måltidene, mm morgen og kveld. Vi gir henne hel-melk nå når hun er så liten, fordi jeg syns hun trenger litt ekstra fett, etterhvert går vi over til lett-melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå