Gå til innhold

hadde du lange/ustabile sykluser før du ble gravid?

Anbefalte innlegg

jeg er på jakt etter erfaringer fra dere som hadde lange og ustabile sykluser. Hvordan klarte dere å bli gravid? tok det lang tid?

Jeg sliter med lange/ustabile sykluser og blir til tider helt motløs. vurderer EL-tester, men må vel teste hver dag i ukesvis for å få treff.

Håper noen har en erfaring og to å dele med meg.

Fortsetter under...

Heisann!

Dette problemet hadde jeg også da jeg sluttet på p-pillen. Mensen kom ikke før tre mnd etter at jeg sluttet og kom i ustabile syklusser hele tiden. Noen ganger kunne det gå 3 uker mellom hver mens, andre 7-8 uker. Jeg ble gravid etter litt over ett år. Jeg brukte ingenting som El, eller noe, det gadd jeg ikke stresse med, bare satset på mye sex i den perioden jeg "trodde" var rett. Jeg ble gravid da syklussene mine begynte å stabilisere seg. Heldigvis gjorde de det, for jeg var veldig frustrert!!! Jeg håper at deg går rette veien for deg. Forstår deg...

Ustabile og lange sykluser...... Jepp, det er meg. Kunne gå 6-8 mnd mellom hver gang jeg hadde mensen (!!) Ekstremt, jeg vet, men så har jeg PCOS også, og da er det ikke så unormalt.

Har du blitt sjekket for PCOS? Det er en stor andel av kvinner som har det, i varierende grad. Hvis ikke, bestill time hos legen evt hos en gynekolog med barnløshet som område. Min erfaring er at mange allmennleger ikke vet så mye om dette syndromet.

Jeg hadde gitt opp å bli gravid, men etter et langt forhold fant jeg en annen mann, og vips så satt den der gitt, er nå 20+5 og fortsatt har det ikke gått helt opp for meg, selv om magen vokser og hun sparker hver dag. :-)

Det er håp, ikke gi opp, men søk hjelp og få sjekket ut ting først.

Lykke til.

*sendermassebabystøvdinvei*

Jeg hadde lange ustabile sykluser etter at jeg sluttet på pillen. Tok først en evighet å få mensen igjen, og når den først kom, så kom den aldri når den skulle.. Etter 8 mnd med irritasjon og frustasjon (PLUSS de 6 mnd det tok å få mensen igjen) var jeg innom en meget hyggelig gynekolog som syns det var tull å gå sånn når man har lyst på barn. Så han satte meg på en dobbel pergokur - og jaggu satt det ikke på første forsøk. :)

Det beste rådet jeg har til deg er å begynne med temping. Da tar du tempen med det samme du våkner om morgenen (før du går ut av sengen) og noterer ned. Ved EL så vil du merke en tydelig stigning i temp.

Og så ta en prat med en lege om det. Om du kan evt få begynne med noen utredninger (sjekke hormonnivåer osv.. ) evt få en pergokur for å se om det kan sette litt fart i sakene. :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...