Gå til innhold

hei er det mange så er blitt gravid på første prøverør forsøk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei!

JA! For oss gikk det på første ICSI! :-)) Og mot alle odds... av spesialisten her i Norge fikk vi under 10% sjanse for å lykkes..

Lykke til med forsøk i januar!

Klem

Jeg er 33 år. Men det hører til historien at jeg har et barn fra før som ble til etter "kun" ett års aktiv prøving. Denne gangen gikk det ikke like lett, har hatt flere tidlige sa og en ma i uke 10. Ga til slutt opp og betalte oss til privat ivf. Veldig glad for det nå!!

Tror historien din betyr minst like mye som alderen. Jeg ble fortalt at jeg var en "enkel" pasient i ivf-systemet (bla fordi jeg var ung!!).

Lykke til!!

Vel, jeg er kanskje et unntak, da, for jeg er 36 (i en hel dag til.. hehe)..

Alder har sikkert noe å si, i forhold til eggproduksjon og kvalitet. Jeg fikk f.eks. ikke ut mer enn 7 egg, mens de som er noen år yngre har større sannsynlighet for å få ut flere egg. Men, jeg fikk lave doser med hormoner og alle eggene var meget bra. At bare 2 egg var meget bra etter befruktning, hadde visstnok ingenting eggkvaliteten å gjøre i mitt tilfelle, men sædkvaliteten (og mannen er noen år yngre enn meg).

Alder har kanskje også noe å si for eggets evne til å feste seg? Dette vet jeg i grunnen svært lite om, så noen voldsomme teorier skal jeg vel ikke komme med.

Men, så lenge det finnes egg og kroppen produserer den mengden hormoner den skal, er jo også vi "oldinger" i stand til å få barn, da, fra naturens side.

Annonse

Et bittelite PS: På klinikken der vi fikk gjort vårt forsøk, opererer de med statistikk under og over 40. Altså anser de de som er under 40 for å ha nærmest like gode sjanser til å få barn som en som er 30.. Nå forandrer jo ikke dette seg over natta, liksom, men før man begynner å nærme seg de 40, er det nok ingen grunn til å bekymre seg så veldig for alder'n.

Vi ble gravide på første ICSI forsøk, og har ei datter på 16 mnd nå.Jeg var 32 år da jeg ble gravid, og vi fikk ut kun 3 egg hvor 2 ble befruktet og ett satt inn. Vi brukte det ene vi hadde på frys nå i mai, men da gikk det desverre ikke. Lykke til i januar!!

Vi er også så heldige at vi ble gravide ved første IVF-forsøk ved Haukeland. Jeg er 32 år...

Jeg turde ikke håpe på det, men de sier jo at ca 1/3 klarer det på første, og noen må jo "fylle opp" den statistikken også! heldigvis!

lykke til med forsøket ditt i hvert fall!

Hei alle sammen ! Å tusen takk for svare håper jeg er like heldige som dere men jeg har 4 insemasjons forsøk bakk meg så jeg er jo ikke for opptimist. Men vet jo det er støre kjans å bli gravid med prøverør. Så jeg er opptimist å gleder meg til det er min tur å gå gravid.

Jeg hadde mitt første IVF forsøk mai 2003, det var full klaff og vi har selvfølgelig verdens nydeligste gutt på 2 1/2 år.

I mellomtiden hadde vi ett misslykket fryseforsøk. I Januar i år hadde vi vårt 2. IVF forsøk, også denne gang med full klaff, jeg er nå gravid i uke 23 og jordmor tror det blir ei jente.

Så mulighetene er der, Jeg vet at alle er ikke like heldige som vi har vært, men det er godt å kunne si at det er mulig.

Lykke til med forsøket ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...