blimbaby Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Fikk beskjed om at morkaken lå veldig langt ned på ul, er 19+ 3. Hvor mange flytter den seg opp på? Er det ofte babyn må tas med ks pga foranliggende morkake? Bare litt nyskjerrig... Hadde lyst å høre om noen av dere har opplevd dette, og evt hvordan det gikk ved fødsel?
tira fødte 24/08 Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 jeg var på ul i uke 17 da hadde jeg og livmor som lå foran. fikk ny ultime i uke 25, da viste det seg at den hadde flyttet seg fint vekk. har du det får du ul før fødsel for å se om du evt må ta ks. ligger den foran ved fødsel må du ta ks... men tror du kan ta det med ro, den flytter seg nok
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har lest at det er 90% sjangs for at morkaken flytter seg om den er forliggende. Ligger morkaken forran åpningen når babyen skal ut blir det keisersnitt. Virker nesten som om man får ny time til UL i uke 32 dersom det ser ut som om det er stor sjangs for at morkaken skal flytte seg bort fra åpningen. Jeg fikk på første UL beskjed om at det var 50% sjangs for at den ville flytte seg, og ny time i uke 24. Da hadde den heller ikke flyttet seg, og jeg har nå fått ny UL time i uke 28, med beskjed om at det nå er mer enn 50% sansynlighet for at den ikke vil flytte seg...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Takk for svar!! Har fått time til ul i uke 32 for kontroll av morkaken, jeg... Får ta det som det kommer:)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Jeg har fått vite på UL i uke 28 at morkaken IKKE kommer til å flytte seg og at det derfor blir keisersnitt.
Fjerdemann på vei Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Jeg hadde det forrige svangerskap, og fikk da beskjd om at det var 50% sjans for at den flyttet seg. (Og hos meg gjorde den det, så slapp ks)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå