MammanTilGullene Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Har en venninne som gjorde det. Hun mente det var helt fantastisk. Jeg kunne godt ønske å gjøre det, men det er ikke mulig her jeg bor. Svært få norske sykehus som tillater det desverre. Har brukt bedekar i åpningsfasen, og det er også veldig bra. Mye bedre enn ingenting ihvertfall!
juni-engel Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Jeg bestemte meg for å føde første gangen i vann og må si at det var verdens beste smertestillende. Men jeg måtte da reise meg opp da vannet gikk da. Og da fødet jeg på sengen men det var ikke lenge fra da vannet gikk til prinsen kom da. Denn gangen ønsket jeg det samme med det var visst ikke helt mulig pga. litt overvekt:O( men anbefaler det veldig. Det er kjempe deilig:O) Men uansett får du ha lykke til )
Molait Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Lurt på en sak, blir det ikke mye søl i vannet da? Tenker på blod og gørr og sånn. Sitte oppi det liksom. Sambo lurte og litt på dette. Han har ikke så lyst til å se meg og sønnen i et kar med masse blod og æsj sa han i går:)
en av hver Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Venter min første, så har ikke født i vann, men: Leste i boka til Gro Nylander om hvordan brystkassa og dermed lungene til babyen blir presset sammen under fødsel, og hvordan brystkassa utvider seg idet barnet kommer ut. Nylander mente at det var med på å hjelpe babyen til å ta sitt første åndedrett, og at ved fødsel i vann vil noe av vannet trekkes ned i barnets lunger. Og det vannet er jo nødvendigvis ikke helt rent da. Jeg ble ihvertfall overbevist om at jeg skal opp av vannet før nurket kommer helt ut. Men før det skal jeg virkelig kose meg i karet.
C-millan ) Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Jeg spurte jm om d med å føde i badekar. Hun sa at d nå var helt greit å føde i vann.. D har ikke vært greit, pga hygienen. Nå er d iorden... Jeg skal føde i vann, d er ennå en stund til! Barnet er vant til å være i vann:-)
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 kan forhåpentligvis svare på dette snart. Har "bestilt" vannfødsel og har terin om 3 uker. Jordmor mente barn født i badekar får en mykere overgang fra livet i magen til utenfor... Så gleder meg vanvittig. I tillegg skulle jeg få ta i mot barnet selv om jeg klarte det Da kan det jo ikke bli bedre.. Være jordmor for mitt eget barn
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 3 uker... ups feil. Tro om det er ønske tenking...??? 1 uke er rett... neste mandag.. hjelp!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå