Gå til innhold

ang.barbering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare noen intime spm. her... Barberer dere bort alt håret nedentil? jeg er litt redd for å barbere meg med høvel helt nedentil, og akkurat nå er det heller ikke så lett å komme til pga. magen... andre som bruker andre ting voksing ogsånn, for å bli kvitt hårene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barberer fram til fødselen her. Bruker speil av og til for å sjekke at det ikke står igjen noen stubber.

Skrevet

Hårfjerningskrem fungerer godt synes jeg. Bruker speil ved påføring, og skyller det så av i dusjen.

Skrevet

Barberer kun bikinilinjen.

Jeg våger ikke for jeg ser ingenting lenger.

Skrevet

Er ikke hårfjerningskrem veldig sterkt å bruke nedentil? Prøvde det under armene engang og på beina, men fikk skikkelig utslett...Speil er nok ikke så dumt..

Skrevet

her stresser vi ikke me det...det er naturens gang, og vi er lagte med hår! ikke ser jeg noe heller...hehe!!

og foresten sier di at det er VELDIG vondt viss du er helt barbert, og du revner og må sy et par sting...for når håret da kommer ut ijen..kommer også smerten...;)

Skrevet

Jeg har aldri barbert bort alt, tar kun bikinilinja. MED SPEIL, for det er håpløst å se noe.. :o)

Kunne tenkt meg voksing for å slippe røde nupper og kløe, men det gjør jo så VONDT! Og huden min er for sensitiv for hårfjerningskrem..

Skrevet

Hvis du spriter høvelen etter bruk og renser huden skikkelig etter barberingen så unngår du røde prikker. Det er ikke godt å bli sydd hvis du har hår nedentil, da lugger det noe helt jævlig!!

Skrevet

Jeg tar bikinilinjen. Vil jo ikke se ut som en slagbjørn! ;-) Dessverre ser det ut til at jeg reagerer litt mer på barbering nå enn hva jeg normalt gjør, vurderer derfor voksing i ferien. Iallefall om været blir såpass at det går an å ta en tur på stranden.

Skrevet

Sambo gjør det for meg :-) Har han bestandig gjort :-)

Skrevet

Liker å være barbert føles mer rent.

Dette er noe sambo gjør og det er hans lille kos..så lenge han liker å gjøre det får han lov,hater å gjøre det selv.

Smører meg alltid med aloe verakerem etterpå da blir jeg ikke sår eller noe.

Før fødselen barberer jeg ikke rett før men ca 14 dager før(om man klarer det da :-) ikke alltid lett å beregne når den kommer da)

Med alt blodet og gørret i en fødsel er det best synes jeg og så er det mye mer renslig når man blør etter fødsel.

Skrevet

Har hørt at man ikke skal barbere seg før fødselen jeg. pga bakterier...

Skrevet

Det er sant at en får oftere sopp eller infeksjoner hvis en barberer seg nedentil. Mange blir nok veldosomt provosert over dette, men det er nå slik det en gang er.

Hårene er der for å lede bakterier og annet rusk vekk fra skjeden, og fungerer som en beskyttelse. Det går jo an å stusse litt, og ta bikinilinjen?

Skrevet

Her får det holde med bikinilinjen ja. Har ikke vært fullbarbert under noen av mine to tidligere fødsler, og har heller aldri kjent noe smerter ved sying (hvilket jeg har måttet gjøre begge gangene) pga hårveksten der nede.......Men synest det høres vondt ut å være fullbarbert med tanke på at det vokser ut igjen og klør de første dagene.....og da er man jo sydd itillegg......

Skrevet

Jeg har også alltid barbert bort nesten alt, for det føles mest rent og deilig ut. Men etter at jeg har blitt gravid mente legen og jormor at jeg ikke skal barbere "derunder" da det gir økt infeksjons/sopp-fare. Hårene fungerer som beskyttelse for bakterier og annen unødig inntrengelse.. Tidligere ble kvinner som skulle føde barbert fullstendig, men det har sykehusene gått bort fra pga av det forutnevnte..

Ikke meningen å skremme noen, det går sikkert bra om man er hårete eller skallet:)

Skrevet

Jeg var til vaginal ultralyd hos gynekolog, og han sa at det var fint hvis jeg barberte meg nedentil før fødselen. Ihverfall på den ene siden!! Da ble det mye lettere å eventueltt klippe, og å sy pent. Dette gjelder altså nederst nesten mot mellomkjøttet. Jeg følger ikke rådet helt, men tar litt nå og da, så det ikke er helt bushy der nede..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...