Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som leser høyt for barnet? Noen venninner av meg leste Shakespeare høyt fordi det skulle være så bra... Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lese høyt for magen, tenker du?

Mannen min leste ringenes herre for meg og magen, hvet ikke hvor bra det var for barna, men skikkelig digg for meg ;-)

Vi startet tidlig å lese for barna på kvelden, synes det virker som om det hjelper på fantasien. Aller best for meg er at de gleder seg til å legge seg, og roer seg raskt - minuset er at bøker er dyyyrt og vanskelig å finne nye intressante bøker... (men DET var nok litt utenfor topic)

Skrevet

Jeg har en vuggesang som jeg synger for babyen hver kveld.... Har hørt at dersom man gjentar et dikt eller en sang ofte, vil barnet lære det og bli rolig av å høre det etter at det er født. Det er jo en spennende tid i utviklingen disse siste månedene, for hørsel og annen nevrologisk utvikling skjer da. Kontakten med mor er jo spesiell fordi stemmen vår høres også innenfra gjennom magen. Men babyen kan sikkert lære seg å kjenne igjen fars stemme også!

Skrevet

Siden jeg har barn fra før blir det både sang og lesing for alvefrøet i magen også. Jeg er sikker på at det første alvefrøet sier når hun kommer ut er "gravemaskin", for jeg må komponerer sanger og dikt om gravemaskiner for gutten vår hver dag *ler*

Skrevet

Jeg både leser eventyr og synger nattasang for førstemann nesten hver kveld og da hører vel lille mini det også?? Jeg sang samme vuggesang for førstemann i magen, men det hadde ingen knalleffekt på nattlig uro etter at han kom ut ihvertfall.....

Skrevet

Jeg har også en knapp jeg både synger med og leser for masse. Vi hører ofte på barnemusikk, og mye av dagen er barnekos. Men, jeg hadde ikke noe slikt i huset under mitt første svangerskap og har fått en harmonisk gutt som er snill og god, elsker å synge :o) Det føltes helt fjernt for meg da jeg var gravid første gang å synge for en jeg ikke visste hvem var. Jeg var dårlig på å småpludre og prate med ham i begynnelsen også, visste egentlig ganske lite om barn/det å være mamma. Men, nå ELSKER jeg det og ting er litt mer hverdag og naturlig...

Skrevet

Så koselig at det er så mange som leser høyt... men det blir nok litt lettere på en måte når man kan lese for eldstemann og dermed for småtten i magen på kjøpet... Synes det var en strålende idé å få far til å lese for mor med datter i magen ;-) Har lest Ringenes herre... men... finnes jo sikkert flere ting som egner seg :-)

Skrevet

Ikke for å være slem eller noe sånt..

Men i fjor tok de å sjekket om knusing av gallestein kunne skade fosterets hørsel hvis man gjorde det på mor mens hu var gravid. Å de kom fram til at babyen var nesten døv fordi det er så mye vann rundt og i øregangen. Slik at fosteret hører minimalt.

Slik at fosteret hører knapt en dritt for å si det sånn.. så les hvor mye dere vil men kun dere får glede av det, ikke babyen.

Skrevet

Men babyen hører antakelig stemmene... selv om de ikke kan skilne ordene... Så på programmet i mors mage i går at det antakelig kun er vokalene som når inn... men at babyen kan venne seg til mors og til og med fars stemme hvis h*n hører det ofte nok ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...