Nina71 Skrevet 18. juni 2006 #1 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei! Jeg skal på ny ultralyd i morgen - siden jeg fikk svangerskapsforgiftning sist jeg var gravid (hastekeisersnitt i uke 33). Er nå i uke 25. Der skal de bl.a. sjekke blodtilstrømningen til morkaka (tror jeg det var). Syns det er veldig bra og betryggende å få en slik oppfølging, og er selvsagt spent på hva de ev. finner ut. Er det noen som har erfaring med dette, og som kan dele det med meg? Syns for øvrig dette svangerskapet ligner veldig på det forrige (har stort sett vært problemfritt fram til nå), og jeg venter også jente denne gangen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/
4skatter Skrevet 19. juni 2006 #2 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei! Jeg hadde også svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, er nå gravid i uke 10, og lurer på hvordan oppfølging du fikk. Legen min skulle snakke med meg om det i uke 12. Fint med noen råd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5399066
Nina71 Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei! Siden sist jeg var gravid, og fikk svangerskapsforgiftning, har antallet anbefalte kontroller gått ned, men jeg har vært til kontroll hos legen min ca. hver fjerde uke fram til nå. Det er jo først et godt stykke ut i graviditeten man kan få svangerskapsforgiftning, så det er naturlig at en ev. tettere oppfølging kommer litt seinere. Jeg fikk altså sv.forg. i uke 33 sist. Da jeg var på ordinær ultralyd i uke 19, fikk jeg ny time til oppfølging nå i uke 24. Årsaken var at jeg fikk sv.forg. såpass tidlig. Hadde det skjedd i f.eks. uke 37, hadde jeg ikke fått dette, fikk jeg høre av jordmor i dag. I dag var jeg til ultralyd, og alt så veldig fint ut. Det jordmor sjekket var blodtilstrømning (m.m. - litt komplisert) til morkake og livmor. Hun gikk altså inn og sjekket arteriene på hver side og tok noen målinger (med doppler). Hun så også på om babyen hadde vokst som den skulle, og det hadde den (eller hun, siden det er ei jente!). Så ut fra det hun så i dag, trenger jeg ikke noen flere ultralyd-undersøkelser, og hun mente at risikoen for at jeg skulle få sv.forg. igjen var liten. Så det var veldig positivt. Men selvsagt kan man ikke garantere noe. Fra nå av blir det kontroll hos lege (ev. jordmor) som blir oppfølgingen, og der vil de selvsagt være obs på blodtrykk, protein i urin og hevelse. Regner altså med at jeg får komme ganske ofte (trolig litt oftere enn normalt) nå utover i svangerskapet. Lykke til! Vi får håpe det går bra med oss denne gangen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5404655
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #4 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 37/38 i forrige svangerskap. Kanskje det har noe å si hvor alvorlig forgiftningen var, for jeg var også til UL i uke 24 pga dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5471015
trebarnsmamma??? Skrevet 26. juni 2006 #5 Del Skrevet 26. juni 2006 I ettertid har de sagt at jeg hadde en svangerskapsforgiftning i mitt forrige svangerskap. Fikk det utrolig tidlig. Jenta ble forløst med keisersnitt i uke 28, men var da allerede 50% mindre enn hun skulle (hun klarte seg dessverre ikke). I tillegg var morkaka mi mye mindre enn den skulle være. Har i dette svangerskapet fått mye oppfølging. Tette kontroller og fra uke 9 har jeg gått på blodfortynnende (Albyl-E). Skal på dopplerundersøkelse i uke 24. Legen min på sykehuset fortalte at da undersøker de blodkara i livmor, morkake og navlestreng. Da kan de finne ut sjansen for at jeg får svangerskapsforgiftning.Så om de finner noe, så blir det ekstra kontroller. Får i tillegg tilbud om vekstkontroller. Med vennlig hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5471261
nrtopåtur Skrevet 5. juli 2006 #6 Del Skrevet 5. juli 2006 Ser her at det dere får ekstra oppfølging pga sv.forg. i foorige svangerskap. ser det er ekstra oppfølging etter forg i uke 37-38... Lurer litt der. dere sier dere fikk ny UL i uke 24 grunnet dette. selv fikk jeg sist forgift i uke 35 og gutten min ble tatt med det samme. og jeg er nå i uke 25+6 med nr to.... Er dette med ekstra UL noe som er normalt å bli tilbudt i slike tilfeller? har nemlig ikke hørt noe snakk om dette før jeg nå leste dette... håper det er noen som vet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5561887
Atene Skrevet 6. juli 2006 #7 Del Skrevet 6. juli 2006 Hei! Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg ble hele tiden fortalt da jeg sist gang fikk sv.forg. i uke 28 at neste gang ville jeg bli fulgt opp ekstra. Nå tar fastlegen meg inn oftere og følger meg opp. I tillegg skal jeg på ekstra UL for å måle blodstrøm osv. Ja, jeg tror det er vanlig med slik oppfølgning. Det kan være man må si i fra selv hvis det har skjedd en svikt i systemet ett sted.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5564805
nrtopåtur Skrevet 6. juli 2006 #8 Del Skrevet 6. juli 2006 Okay... Tusen takk. Har jo fått med meg dette med at dem skulle følge ekstra med blodtrykket og sånn, men alt dette med blodgjennomstrømning og ekstra Ul, veksthemming o.l. har dem ikke nevnt med ett ord... skal høre med jordmor og lege så fort dem kommer fra ferie... Igjen tusen takk for svar. Ha en videre riktg god sommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5565616
trebarnsmamma??? Skrevet 6. juli 2006 #9 Del Skrevet 6. juli 2006 Har forstått det slik at jeg får den oppfølginga jeg får, fordi jeg fikk forgiftning så tidlig i svangerskapet. Legen mener at allerede rundt uke 20 har det begynt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5569804
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #10 Del Skrevet 7. juli 2006 Er det noen som vet noe om forholdet mellom babyens vekst og svangerskapsforgiftning? Fikk svangerskapsforgiftning mot slutten av svangerskapet sist. På UL rundt uke 24 så alt greit ut når det gjaldt vekst og blodgjennomstrømning etc. Er egentlig usikker på om jeg hadde blitt innkaldt til ny UL i uke 28 om det ikke hadde vært for andre komplikasjoner. På UL i uke 28 ble det imidlertid konstantert at babyen hadde vokst en god del mindre enn den skulle de siste 4 ukene. Dette kan vel bety at en ny svangerskapsforgiftning kanskje er på gang? Noen som vet om der er et slags "system" når det gjelder forholdet mellom når veksten avtar, og "utbrudd" av svangerskapsforgiftning? Altså: vil man få svangerskapsforgiftning tidlig i svangerskapet dersom veksten avtar tidlig, eller er disse tingene helt uavhengige av hverandre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5573959
trebarnsmamma??? Skrevet 7. juli 2006 #11 Del Skrevet 7. juli 2006 Svangerskapsforgiftning er knytta til morkaka, slik jeg har forstått det. Dersom den "svikter" vil ikke babyen få nok næring. Det som skjedde med meg var at jenta begynte å "spare" på energi (mindre bevegelse) og at hun var mye mindre enn det hun skulle være. Kroppen min kompenserte den dårlige blodgjennomstrømminga med å øke trykket - jeg fikk høyere blodtrykk og trykket på blodkara til babyen økte. Har forstått at ved svangerskapsforgiftning så har det med morkaka å gjøre. Slik at blodtrykket blir høyere og en kan skille ut protein i urinen fordi nyrene og leveren jobber ekstra. Et resultat er også at babyen ikke får nok næring og ikke vokser slik den skal. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5575004
Englita Skrevet 7. juli 2006 #12 Del Skrevet 7. juli 2006 Hallo! Er gravid med 2 barnet. Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning m første mann. Han ble født i uke 30. Var innlagt lenge da de strevde m å få ned blodtrykket mitt. Gutten var i fineste form og skulle bare vokse seg stor. I det hele en svært ubehaglig opplevelse for meg og min mann, Heldigvis gikk alt godt. Vi var veldig i tvil om vi ville satse på å få et barn til. Spesialist vil følge med opp jevnlig nå. Skal fra uke 20 inn på sykehuset på jevnlige kontroller. Ellers vil jeg gå ofte til den private spesialisten min. Tror grunnen forrige gang var stress. derfor vil jeg ta det betraktlig mer med ro denne gangen. Håper instendig på at alt skal gå godt!!! For alle dere andre og !!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5578979
allergibarn Skrevet 4. august 2006 #13 Del Skrevet 4. august 2006 Hadde sv.skapsforgiftning i forrige sv.skap - men ble ikke påvist protein i urinen før i uke 40/41, men hadde høyt blodtrykk allerede i uke 30. I uke 41 var jeg på overtidskotnroll hos jordmor og da fosterlyden var svak og ustabil (nede i 40 og sånn, altså ikke 140). Så det bar til sykehuset i full fart og hastekeisersnitt. Jenta var bare 2915 gram i uke 41, men 50 cm lang. Så hun hadde ikke fått nok næring på slutten. Det viste seg da at jeg hadde to store infarkt i morkaka, det ene ganske nytt og og det andre litt eldre. De var 3*4 og 5*8 cm. Fikk da forklart at stress/høyt blodtrykk kan forårsake dette. Når morkaka svikter, får ikke barnet nok næring/oksygen. For at organene til barnet skal fungere optimalt likevel, kompanserer kroppen med å øke trykket. Når så blodgjennomstrømingen normaliserer seg, avtar også kompanseringen og musklaturen og organene til babyen "roer seg" og når endetarmen slapper av bæsjer barnet i fostervannet (det var omtrent slik det ble forklart, unnskyd om det er noen småfeil). Jenta vår hadde bæsjet for en stund siden, for vannet var grøt og grumsete - og hadde misfarget både hinna og navlesnoren. Det er jo ikke bra siden barnet svelger fostervann. Alt dette ble altså oppdaget etter snittet i uke 41. Jeg har hatt god oppfølging i dette svangerskapet. jeg hadde kontroll ca hver 4de og etterhvert hver 2dre uke fram til uke 30, da begynte jeg med kontroll hver uke, annenhver hos jordmor og lege. I tillegg var jeg til ekstra UL i uke 34 hvor de målte blodgjennomstrømning i morkaka/navlesnor og vekst hos barnet. Det samme gjorde de i uke 37- og alt var helt normalt. Betryggende å vite. i uke 38 fødte jeg en flott gutt, og hadde en normal, fin og ukomplisert fødsel uten smertestillende. Og jeg var utrolig glad jeg slapp overtid denne gangen for det hadde nok vært forferdelig.... Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5818645
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #14 Del Skrevet 10. august 2006 Hei På en etterkontroll på gyn.pol etter siste sv.sk, fikk jeg beskjed om at jeg i neste sv.sk må gå på blodfortynnende fra uke 7-8 og at jeg da bare kan ta kontakt med min fastlege. Fikk inntrykk av at blodfortynnende var det viktigste, samt hyppige kontroller med lege mtp blodtrykk og urinprøve. Jeg må også starte opp med blodtrykksmedisin hvis det blir for høyt. Da må jeg gå på èn spesiell sort (husker ikke navnet, men har det oppskrevet) , da de andre ikke bør taes av gravide. Er det noen som har råd for hva en kan gjøre for å forebygge det selv? Har hørt at sukker / kosthold kan bidra til sv.sk.forgiftning, men stemmer dette? Hva med stress? Jeg jobber natt og arbeidet kan bestå av en del tunge løft. Bør jeg sykmeldes tidlig? Lykke til allesammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5880295
trebarnsmamma??? Skrevet 10. august 2006 #15 Del Skrevet 10. august 2006 Har selv gått på blodfortynnende siden uke 9 og blodtrykket har holdt seg fint hele tiden (har ikke vært over 80 i undertrykk). Jobba som lærer frem til uke 21 - da var det ferie og ble i ferien sykmeldt ut svangerskapet. Fikk beskjed om at det var for å være føre var. Gjør lette ting i huset (vaske klær, lage middag, tørke støv), men overlater tungt arbeid til mannen. Går en liten tur for dag og passer på å hvile mye. Har lest og hørt at når en lar kroppen hvile vil gjennomstrømminga i morkaka være bedre (for forgiftninga har jo med morkaka å gjøre). Hvorvidt sukker og kosthold kan spille noen rolle, så har jeg skjønt at det hele starter i morkaka, men at en selfølgelig kan fremskynde og forverre en tilstand som allerede er der. Har vært veldig nøye med å holde meg unna veldig salt mat og lakris. Hadde en spesiell UL i uke 24 der blodgjennomstrømming i morkake, livmor, navlestreng og hodet til fosteret ble målt. På grunnlag av den kunne legen garantere meg at jeg ikke ville få alvorlig svangerskapsforgiftning denne gangen - og det var godt.... Hadde jeg vært deg hadde jeg sykmeldt meg tidlig - føre var prinsippet. Tatt det med ro og bare tenkt på "deg selv" og det kroppen skal igjennom. Kjenner at det til tider kan være kjedelig og jeg har veldig lyst å gjøre masse, men det er for en liten stund og for et veldig godt formål!! Lykke til. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-5881840
mor til to gutar Skrevet 26. august 2006 #16 Del Skrevet 26. august 2006 Hei! Eg har hatt to kompliserte svangerskap, i tillegg har eg hatt to haste keisarsnitt. Første gang hadde eg svangerskapsforgiftning, og gutten min blei tatt med keisarsnitt i hu og hast i veke 33. Ein liten gut på 1980 gr. Dette gjekk kjempe flott. Han er i dag ein frisk og sunn gut. Men så kom svangerskap to. Eg skulle få masse ekstra oppfølging frå sykehuset, men nei dei meinte at dette gjekk så flott at dei synest ekstra kontroll var unødvendig. Kva skjedde? Jo eg havna i hu og hast på sykehus fordi eg ikkje kjente liv (heldigvis på eit anna sykehus). Der fann dei ut at ungen var liten, men ellers gjekk det greit med ungen. Eg fekk ny kontrolltime to veker etterpå. Til alt hell bytta eg timen til to dagar tidligare enn planlagt. Eg møtte opp til avtalt time(4,5 veke før termin). Dei fann fort ut at det ikkje stod bra til med ungen, den måtte ut. Han hadde svak puls, var liten og ikkje reagerte han på sparketesten. Han kom til verden med haste keisarsnitt. Ein liten gut på 1950 gr. Han har vore ein gut med mykje plager i ettertid. Han er no 13 mnd og berre 7 kg, men han er aktiv og klarar seg bra samanlikna med jevnaldrande. Stol alltid på magefølelsen, eg hadde ikkje hatt min minste gutt viss ikkje eg hadde stått på sjølv. Krev å få oppfølging, fordi om alt ser bra ut. Det skjer så fort ein forandring.... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-6081895
Nina71 Skrevet 28. august 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 28. august 2006 Hei! Det var jeg som startet denne tråden og tenkte jeg kunne komme med en oppdatering. Er nå i uke 35, med termin 7. oktober, og alt ser veldig bra ut. Ingen protein i urinen, høyt blodtrykk el. ødem. Har fått fin oppfølging, og fra nå av kommer jeg nok til å gå til lege/jordmor hver uke. Har gått til lege fram til uke 33, etter det begynte jeg å veksle (har m bl.a. jordmorsituasjonen her jeg bor å gjøre). Føler meg ikke så stor og heller ikke helt klar, så det er greit at det er noen uker igjen! Vekten har flata ut, og symfysemålet var gått litt ned, etter å ha ligget litt over rødstreken hele tida, men fikk ikke inntrykk av at det var noe å bekymre seg over. Det kan jo også ha sammenheng med ny lege (fordi hun jeg hadde, har permisjon) og jordmor. Skal til ny kontroll hos jordmor på fredag og er selvsagt litt spent på akkurat det. Men det er liv og røre i magen (og hikking!), så da føler jeg meg nokså trygg på at alt er i orden. Jeg ser jo at alle har ulike erfaringer og historier knyttet til dette temaet, men heldigvis er man stort sett oppmerksom på det og er flinke til å følge opp dem som har hatt svangerskapsf. tidligere. Jeg er i alle fall veldig fornøyd - også med den behandling og oppfølging jeg fikk ved Ullevål Sykehus ved det siste svangerskapet. Det gjorde at jeg - til tross for overvåking, hastekeisersnitt og prematuravdeling - har en positiv opplevelse av det hele. Lykke til alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-6099678
Englita Skrevet 1. september 2006 #18 Del Skrevet 1. september 2006 Hallo ! Jeg fødte mitt første barn i uke 30. Hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med skyhøyt blodtrykk, så det var kritisk for meg en periode. Babyen var fin bare litt liten. Han er en livlig krabat i dag på 3 år. Nå skal jeg ha en til og er i uke 14. Jeg ble sykmeldt i forrige uke. 2 dager i uka, jobber vanligvis mer enn full jobb. Går til spesialist som mente dette var forebyggende for svangerskapsforgiftning, da jeg er veldig sliten for tida.( Har vel alltid hatt en tendens til å stresse litt .) Disse to dagene er hvile dager. Ellers har jeg fått råd om å ikke spise salt mat, ikke spise potetgull, ikke spise mye sukkerholdig mat og godteri, ikke spise mye is. Ellers passer jeg veldig på hva jeg putter i meg og spiser bare litt godteri og is på lørdagen. Kan ta et kakestykke i selskap men bare ett. Har faktisk gått ned i vekt. Spiser svært regelmessig og mye frukt og grønnsaker. Håper bare jeg klarer å fortsette med dette. Risikoen for sv.for g øker med vektøkning. Grunnen til ikke spise salt er at det fører til høyereblodtrykk. Håper dette hjalp deg noe. Jeg er nok redd for at det samme skal skje med meg igjen, derfor har jeg krevd oppfølging av lege og jordmor annenhver uke. Skal på sykehuset til kontroll fra uke 20. Sier de at alt ser fint ut og at jeg ikke trenger å gå dit, har jeg tenkt å forlange en i mnd på sykehuset. Fikk nemlig sv.forg i løpet av 14 dager sist, svært plutselig. Alt fint før det. Pass på : panne hodepine, rask vektøkning, rask økning av volum i beina (vann), kvalme og uvelhet. Jeg skal iallefall ikke være så dum som sist å gå med dette i over en uke. Nå vet jeg heldigvis bere. Lykke til !! Håper alt går bra for deg og dere andre !! Vi må være positive og tro på at alt skal gå bra !! Og ta signalene alvorlig !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-6150467
vi har 2 gullonga Skrevet 1. september 2006 #19 Del Skrevet 1. september 2006 ville bare slenge på et symptom på lista di. noe jeg fikk, synsforstyrrelser, dette er ikke så vanlig. derfor ble min sv.sk forgiftning oppdaget seint. Jeg leste kun om proteiner, ødemer og hodepine. hadde 4+ på proteiner. Men sa ikke noe om glittersyne mitt pga trodde bare det var jeg som var sliten... så legen gjorde ikke noe, før hun sporte meg pga blodtrykket. da ble det keisersnitt med en gang. heldivis, for da virket ikke orkaken, det var fritt for fostervann og lille pia var dysmatur med 18 % veksthemning.veide 2400 og 46 lang 6 dage før temin. e nå 8 uker gravid, skal på ktr 18sep, og er velig spent på hvordan oppfølgingen blir siden jeg har ny lege nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-6161254
cizeta Skrevet 6. september 2006 #20 Del Skrevet 6. september 2006 Hei Englita! Du skriver ingenting om blodfortynnende medisiner, skal du ikke gå på det da, for å forebygge sv.skforgiftning? Jeg er 8 uker på veg, i uke 10 skal jeg til legen, for da skal jeg visstnok begynne på Albyl E 75 mg. Dette var vanlig sa de på gyn.pol, på en kontroll jeg var på der. Jeg hadde også sv.sk.forgiftning. Men jeg hadde det 3 dager etter fødselen, noe som ikke er så vanlig. Så jenta mi var jo heldigvis ute :-) Men jeg var ganske dårlig i to dager, og lå på overvåkninga. Lurer på om det er forskjellig praksis i forhold til bruk av blodfortynnende. Hvis blodtrykket mitt allikevell blir høyt under sv.sk, skal jeg begynne på en spesiell type blodtrykksmedisin, som kan taes under graviditet (Ikke alle typer en kan ta) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-6220389
Englita Skrevet 17. september 2006 #21 Del Skrevet 17. september 2006 Hallo Cizeta ! Jeg gikk på blodfortynnende etter fødselen sist i 14 dager. Tror medisinen hette Trandante elle noe slikt. Jeg lå 14 dager på sykehus til sammen, to døgn på intensiven. Legen min har ikke sagt noe om at jeg bør ta blodfortynnende denne gangen. Dette vil jeg ta opp med han neste gang. Takk for at du sa i fra. Jeg er 17 uker på veg nå. Har ikke gått opp i vekt, men gått ned 2,5 kg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-6350960
4skatter Skrevet 8. oktober 2006 #22 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei, en liten oppdatering.. Jeg skrev sist gang i uke 10. Nå er jeg 27 uker på vei,og hittil har kontrollene vært jevnlige hver fjerde uke og nå annen hver uke. Men jeg har følt litt på meg at de synes jeg bryr meg for mye. Men når dere som vet hva dette er og hvor fælt det er å føle seg slik... Man er engstelig for å få det igjen. Jeg tar jevnlige blodprøver nå, og urinprøver, og UL hver kontroll. Hittil alt bra, bare hevelser og litt utslag på proteiner... Men bare kniper igjen, hun skal ikke ut før denne gangen! Ønsker dere alle lykke til!! liveandrea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5391534-oppf%C3%B8lging-pga-svangerskapsforg-ved-forrige-graviditet/#findComment-6607583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå