Gå til innhold

Dere som har søkt om støtte fra Lånekassen 2006/ 2007

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som jeg forstår det etter utallige telefoner til lånekassa, får jeg utbetalt vanlig lån/stipend (det jeg har søkt om) frem til barnet blir født. Etter på, søker jeg om fødselstipend, og da får jeg utbetalt det man har krav på i fødselstipend (vanligst er det 8140kr/mnd) så for meg får jeg ganske mye mer i mnd etter at barnet er født! Det skal jo bli godt!

hei! jeg skla også søke stipend for skoleåret 2006 /2007...veldig bra du satte opp denne tråden for jeg hadde ikke peiling...så man kan få så mye altså? får fra før 5000 i måneden pga bortebo, død far og at mor har nesten ingen inntekt..takk for god tråd!

Gjest Riga19

På hjemmesidene til Lånekassen, så står det at 8140 kr/mnd er til de som har ektefelle eller samboer som har over 23 440 kr brutto i månedsinntekt. Det har jo ikke min, så da står det at jeg får 9430 kr!

På en annen side så står det på samme sted at "I fødselsstipendperioden inngår forsørgerstipendet i den summen du får som fødselsstipend." Mener de da at fødselsstipendet er på hele 9430 kr?

Annonse

Gjest Riga19

Du får fødselstipend i 42 uker uansett om det er sommerferie eller ikke. Men om det er slik at du fremdeles har rett til fødselstipend når semesteret etter sommeren starter, så må du være meldt opp som student til det (trenger ikke ta eksamner da eller noe)

Står om det her:

http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx

Har selv termin i oktober, og kommer til å få fødselstipend helt til juli, kanskje august, med tanke på når jeg søker på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...