Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor mye du tjener...!? Årsinntekten din må være minst 30 350 kroner for at du skal ha rett på fødselspenger, det regner jeg nesten med at du har!? Du vil derfor få fødselspenger.

Hvis engangsstønaden skulle utgjøre mer enn det du vil få i fødselspenger, så kan du velge om du heller vil ha engangsstønaden.

• 3 uker senere...

Det er egent lig ikke så mye å hente. Jeg sjekket opp dette da jeg var i sammen situasjon.

Når du regense som selvstendeig næringsdrivende, trekkes det (tror det var rundtt) 60% av din lønn. Der som da er igjen får du fødslespenger av. For meg utgjorde det omtrent det sammen som engangsstøtten. Bare at da kunne jeg jo heller ikke jobbe igjen, så lenge jeg mottok fødselspenger.

Så det er ikke så veldig mye man får igjen for å være hvit dagmamma, men jeg er jo det av prisipp, mest.

om du har tegnet forsikring så har du rett til full utbetaling med fødselspenger. dette er da en forsikring som må tegnes før du blir gravid og må ha vært i over 10 mnd. om du tegner den måneden før du blir gravid og er så uheldig å få før tiden,altså før forsikringen har vært i kraft i 10 mnd så gjelder den ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...