Gå til innhold

Da var lillegutt kommet til verden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er den nybakte pappa ute og trille på vår 5 dager gamle sønn og vår 15 mnd gamle sønn....

Mamma skulle hvile, men måtte først se til hvordan det stod til med alle bimdamene.

Lillegutt ble født på tirsdag og han ble forløst med planlagt KS om morgenen.

Selv ble jeg lagt inn på mandagskveld og måtte tilbringe natten der pga at jeg skulle ha blodfortynnede. Litt kjedelig å ligge der alene siste natta,og det ble heller lite søvn. Klokken halv sju måtte jeg ringe barnevakten. Måtte sjekke at hun var stått opp. Var så redd for at pappaen skulle komme forsent til hele greia, men hun var oppe og gikk. Sendte en mld til sambo og sjekket han også. Begynte nok å bli litt smånervøs. Var kun 1,5 time igjen til jeg skulle få se min lillegutt.

Fant ikke roen mens jeg ventet på sambo så jeg lå på telefonen med min mamma til en jm kom og skulle sette kateter. Ba henne drøye det litt da jeg syntes det var det verste med hele KS sist gang.

Klokken halv åtte kom hun tilbake. Da var det igjen bønn. Kateteret ble satt og reaksjonen kom med en gang, Jeg begynte å svette og ble kvalm og måtte kaste opp.... Skjønner ikke hva det er med meg og kateter.

Klokken ti på åtte kom de og hentet meg. Ble trillet ned og fikk satt bedøvelse.. Gud, det var herlig ! Da forsvant problemene med kateteret.

Ellers gikk snittet som planlagt, men et tips til de som skal ha snitt. Ikke kikk opp i lampene i taket,de reflekterer nemlig hele greia. Kunne se min egen åpne mage....

Lillegutt ble født rett før klokken ni om morgen og hylskrek med en gang. Hadde ikke noe fostervann i lungene og var 50 cm og 3460 g.

Ble sydd sammen mens lillegutt var sammen med pappaen og ble veid og målt. En halvtime senere var vi alle tre sammenpå intensiven.

Resten av sykehusoppholdet gikk utrolig fint. Var oppe og gikk samme dag og er i strålende form.

Reiste hjem 3 dag og nå koser vi oss masse.

Litt sliten ettersom at lillegutt tydeligvis har snudd døgnet, men allerede i natt så vi tendenser til bedring så vi satser på at det ordner seg i løpet av disse 14 dagene som sambo har perm.

Det eneste som er er at lillegutt ser ut til å kunne ha problem med den ene hofta si og må kanskje ha pute. Vi må nå reise fire timer med båt for å finne utav det for det kunne de ikke gjøre her på vårt lokale sykehus.... Litt kjipt, men får satse på at det ikke er noe.

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med gutten din!! :o)

Han er sikkert helt nydelig!

Det går seg nok til med tanke på hofta hans, skal du se :)

Store gratulasjonsklemmer fra

Skrevet

Gratulerer såå masse med guten din!!

Håpar det går bra med hofta hans.

Skrevet

Gratulerre med lille gutten din. Og takk for tips om reflekterende lamper om det skulle bli KS på flere. Synes du var kjempeflink!!

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten! Kos dere masse fremover :o)

Skrevet

Åh, gratulerer med lillegutt, onemorepls! Så fint at alt er bra med dere=)

Skrevet

Gratulerer masse masse! Håper du blir fort fin igjen og kan kose med den nye familien :)

Skrevet

Gratulerer! Det var moro å høre at du var blitt mamma igjen :)

Skrevet

Gratulerer så masse med lillegutten din:-)

Du høres utrolig sprek ut som var oppe og gikk samme dag!

Får håpe det ikke er noe i veien med hofta hans.

Skrevet

Grtaulerer så masse med gutten din! Så helrig å høre at alt bare gikk bra.. for håpe dere slipper den puta p hofta!

Kose dere masse i tiden fremover:)

Skrevet

Tusen takk for alle gratulasjoner.

Her går alt egentlig veldig bra. Lilegutt sover litt dårlig om nettene, men nok til at vi klarer oss....

Går og venter på innkallelse til den hofteundersøkelsen. Helsesøster mente den burde komme i løpet av uken. Hadde vært greit å få det overstått.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...