Gå til innhold

Flaskebarn: Hvordan gjør du det med flaske når dere skal ut på tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fullammet helt til for tre dager siden. Da ville hun plutselig ikke ha puppen mer, og bare flaske. Så jeg har stressa litt med denne flaske greia for er jo vandt med at puppen alltid er med.... Noen som vil dele tips over hva de gjør ang måltid når dere er på f eks shopping, cafe o.l

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg lager opp for et døgn om gangen og har de stående i kjøleskapet...

Når vi skal på tur så har jeg en sånn kjøleholder eller hva jeg skal kalle det fra avent som jeg har flaska oppi, holder seg kald i mang mange timer, den er helt fantastisk =)

Så når det er mat tid så får jeg den varmet i microen på cafeen, eller hvis jeg ikke har tillgang til micro, så har jeg med ståltermos med kokvarmt vann og et liter mål i stål og varmer melka i den =)

Skrevet

jeg tar med flakser som jeg har fyllt pulver i hjemme, nå spiser hun 200 ml til hvert måltid, så da putter jeg 6 skjeer med pulver i flasken. Så tar jeg med meg en termos med kokt vann ( avkjølt til kroppstemeratur)

Skrevet

Har med kokende vann på termos, en flaske med kaldt vann, en boks med MME pulver og blander når jeg er ute :-)

Enkelt og greit!

Skrevet

Jeg gjør det veldig enkelt,koker vann og avkjøler det,har det på flaskene,har et sterilisert uringlass med riktig mengde pulver i,og så blander jeg det når jeg trenger det og varmer det i microen når jeg er ute.Men hjemme varmer jeg melken i vannbad.Eller du kan varme bare vannet i microen og ha i pulveret etterpå.Enkelt og greit.

Skrevet

jeg kjøper disse ferdig blanda kartongene til jeg skal på tur jeg da:) det er 200 ml i de fra NAN i allefall, og så har jeg en termos med kokt vann vid hals som det er plass til å putte avent flaska nedi, en liten tur med flaska nedi vannbad, så er den varm på et blunk;) jeg har litt dårlig erfaring med å få personalet på kafe til å varme flaska, syns aldri den blir rett tempratur... så da ordner jeg heller selv:)

Annonse

Skrevet

kokt varmt vann på en termos, kokt kald vann på ei imsdal flaske, akk menge dem mme i en liten boks og mixer til!

eller kjøpe ei slik flaske varmer som du trykker på, blir hardt og varm og kan holde varmen på flasken opptill 3 timer. denne må du koke for å "restarte" den... kjempe kjekk! kjøpes på babybutikk... Lion heart heter den tror jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...