Anonym bruker Skrevet 18. juni 2006 #1 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei, vi prøvde i 5 pp og i 5pp klaffet det for oss ! Jeg kan jo fortelle litt om hva jeg tror hadde utslaget hos meg ?! 16 nov hadde jeg time hos gynekolog, privat i oslo, som er spesialisert innefor fertilitetsområdet ! Da jegk om dit tok hun en innvendig UL og sjekket om alt var i orden, noe det var ! =) Hun sa at hun har gjort dette i MANGE år og hadde et kjempebra tips som har funket for de aller fleste som er frisk iallefall: Ha sex på dag 10 etter du fikk mensen, altså 10 dager etter første blødning av siste mens ! Så annenhver dag, i 1 uke ! Og KUN en gang om dagen ! Hun sa også at mannen burde "tømme" seg 5 dager før man starter prøvingen, for så å ikke "tømme" seg mer innen man starter ! De andre gangene hadde vi faktisk sex hver dag rundt el, eller noen ganger to dager etterhverandre så en dags pause osv. Det funket ikke for oss ! Men når det er sagt så er det jo mange som klarer det selv om de har sex ti ganger om daggen ti dager på rad hihi ! Poenget hennes var at det er mye større sjangs for at det kan klaffe om man faktisk kun har det annenhver dag ! Jeg spurte henne angående hostesaft og hun sa at det BARE er tull ! Jeg tenkte med det samme: ja du er lege så det sier vel du, men hun sa at det på mange måter kan føre til mer stress enn nødvendig ! Jeg spurte om vitaminer og hun sa: ta normalt av vitaminer, så lenge dere begge får i dere normal mat osv. skal dere ikke måtte tenke på det heller ! Jeg tror jo at underbevisstheten min slappet HELT av etter jeg hadde vært der hos henne. 1)For det første kunne jeg nå slippe taket, jeg trengte ikke å ha kontroll, jeg hadde jo fått noe "å følge" av legen. Var ikke opp til meg å tenke ut når vi burde ha sex osv. Planen var på mange måter klar og det var bare å glede seg ! 2)For det andre så slappet jeg av da jeg nå visste ingenting var galt med meg. Det kan ha mye å si, at den stressfaktoren var borte ! Også var det så godt å høre at alt dette med hostesaft, urter osv. osv. bare er tull ! At man kan klare det like godt og omså ikke bedre uten ! Jeg spurte om det hjalp å ligge med beina oppover, nei sa hun ! Så den mnd vi klarte det, hadde vi kunn sex på dag 10, annenhver dag, altså for oss 18,20,22 & 24 des ! Vi gjorde det i misjonærstillingen, og jeg lå helt vanlig etterpå ! Jeg lå visstnok med sæden inni meg hele natten ! Dette sa hun kunne være lurt også ! Jeg tror iallefall bestemt at det skjedde denne gangen fordi jeg SLAPP taket og lot noen andre ha kontrollen ! Og det faktum at jeg ikke trengte å gjøre så mye annet enn å ha sex på de dagene, fikk meg til å slappe av på en helt annen måte enn det jeg hadde før ! Håper dette kanskje kan være et tips til andre ! Dersom dere ikke har sjekket dere, og er nervøse for at noe kan være galt, var det iallefall for meg MYE bedre å sjekke det og bli ferdig med de tankene ! Jeg måtte gå til privat gynekolog, og det kostet meg 600 kr ! Men pengene var VELDIG verdt det for min del ! Anbefaler det på det sterkeste om du er usikker på om alt er ok ! LYKKE LYKKE TIL til ALLE prøvere der ute ! Klem fra meg ! (PS: dette innlegget var egentlig et svar på en annen tråd, men tenkte jeg skulle lage en egen tråd av det i tilfelle det kan hjelpe noen andre håper det kan hjelpe noen kanskje ) EnJente m Spire ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5390152-kj%C3%A6re-pr%C3%B8vere-slik-klaffet-det-for-oss/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2006 #2 Del Skrevet 18. juni 2006 Tusen takk for oppløftende brev med gode tips:)! Dette må helt klart prøves ut,hi hi, så får vi se om en god fe svinger tryllestaven sin over oss. Lykke til i svangerskapet:) Klem "babynå!" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5390152-kj%C3%A6re-pr%C3%B8vere-slik-klaffet-det-for-oss/#findComment-5390224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #3 Del Skrevet 21. juni 2006 hihi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5390152-kj%C3%A6re-pr%C3%B8vere-slik-klaffet-det-for-oss/#findComment-5428305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 21. juni 2006 #4 Del Skrevet 21. juni 2006 Takk for tipset:) får prøve det vi også Vi har nå prøvd så og si med sex hver dag i 3 uker,og det ser ikke ut til at det blir en spire her,så da får vi prøve annen hver dag tror jeg:) Fem dager uten er liksom litt mye:) hi hi Lykke til med svangerskapet:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5390152-kj%C3%A6re-pr%C3%B8vere-slik-klaffet-det-for-oss/#findComment-5428337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #5 Del Skrevet 23. juli 2006 dytter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5390152-kj%C3%A6re-pr%C3%B8vere-slik-klaffet-det-for-oss/#findComment-5710914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå