Gå til innhold

Tunge løft


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hørt at vi som er gravide ikke skal løfte tungt, men hva er tungt?!

hadde vert kjekkt med svar, har sagt fra til sjefen min at jeg ikke skal ta tunge løft, men litt vanskelig å definere hva som er tungt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen sa til meg at man skal leve helt som normalt i starten.Man kan trene, gjøre det som man gjøre før man ble gravid så sant formen tilsier det. Først i slutten på 2 trimester og ut i 3 skal man være forsiktig med blant annet løfte tungt pga fare for tidlig livmorsåpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også lurt på dette, med hvor tungt er for tungt.. men jeg velger å tenke slik i hele graviditeten, helt til noen andre sier noe annet.. ikke bare fra 2 term kanskje hvis du må ta i , for å løfte en ting, da er det for tungt.. er ikke sikker.. håper vi får svar.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tungt som er for tungt, er helt individuelt... Kommer vel litt an på hvor mye man er vant til å løfte.. hvor "sterk" man er i utgangspunktet. Skal ikke dra på treningssenteret og trene styrke for å si det sånn.. og en flyttesjau er nok ikke ideelt det heller.

Du kjenner på deg selv hvor mye du kan og bør løfte. Selv har jeg oppført meg som vanlig i forhold til løfting etc. uten problemer.. uke 23 nå. Men kommer nok til å tenke mer på det utover nå, som det står i innlegget over, er det vel mest kritisk mot slutten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg drev å flyttet, før jeg fant ut at jeg var gravid.. bærte masse tungt.. men er veldig sterk også da.. var ca 3-4 uker på vei, da jeg flttet.. fikkikke no prob eller noe. men hadde ikke gjort det, hvis jeg hadde vist det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...