Gå til innhold

hjelp lei,lei,lei bærsj hele tiden :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp hva skal jeg gjør!?

Mina er 4uker nå siden hun ble født bæsjer hun 1tekjee

hele tiden,når hun skrikker, gråter,nyser,nikkkker............+hver gang jeg kjekker bleien. Hun har sår på rumpen* endetarm åpening*

brukte babyline zinksalve til hver bleie skift,og nå bruker jeg intiol. hjelp lit og nå har hun sår igjen =(

=( jeg bleier å skifte bleier vedlig ofte, bruker mesoft som vaskeklut*brukt ikke noe våttservett*heller. jeg ammerrrrr

hjeeeeeeeeeeeep

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetmel og mye luft kan jo hjelpe. Forsøk å vaske med olje. Ellers kan jeg trøste med det at de fleste babyer slutter å bæsje hele tiden når de blir litt flere uker gamle. Tror det endret seg hos mine to da de var rundt 8 uker gamle. Da begynte det å gå mye lenger mellom hver gang de bæsjet og stumpen ble da selvfølgelig ikke så sår hele tiden.

Skrevet

rrr!

Potetmel? hvordan skal jeg bruke det?

Skrevet

Ta ein "neve" med potetmjøl i rompa, og brett bleia rundt. I perioder første mnd brukte vi masse, i kvart stell. No bruker vi ein sjelden gang når han er sår.

Lykke til!

Skrevet

Det lindrer litt å tørke med hårføhner også, i stedet for håndkle. Da slipper huden å bli skrubbet så mye. Og huden blir skikkelig tørr og fin å ha sinksalven på.

Tørket hele gutten med føhner vi, han elsket det og lå rett ut og ble helt salig!

Skrevet

Dette funka veldig bra hos oss når jenta vår hadde diare i 3 uker: vi brukte mesoft med litt olje på og vasket henne. Lot olje være igjen på stumpen. Så la vi på zinksalve. Jenta vår ble merkbart bedre etter 1 dag med den pleien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...