en av hver Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Har nå kjøpt lammeskinn. Må jeg vaske dette før bruk, eller er det best å bevare lanolinet ved ikke å vaske før en må? Og har dere alltid en fille eller noe under hodet til babyen? Tenker at det er praktisk med tanke på sikling/gulp, men er det bra for å beskytte nese/munn på noe vis? Har kjøpt langhåret skinn. Takker for svar.
Lilje74 Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har også kjøpt nytt lammeskinn - fra nostebarn.no. Mener jeg har lest at det ikke skal vaskes først nettopp for å bevare lanolinet som i seg selv er bakteriedrepende... Skinnet jeg har kjøpt er korthåret og spesielt tilpasset babyer. Leste om det første gang på utstyrssidene til Daniels mamma. ... og nå som jeg har fått det.... for en fantastisk kvalitet! Har ikke sett lignende. Glad for at jeg gjorde den investeringen! Det blir helt sikkert helt fantaqstisk for min lille skatt i magen når hun kommer ut. :-)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Har kjøpt lammeskinn, men vet ikke helt hvor jeg skal bruke det :-)
en av hver Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2006 Kan visstnok brukes til ALT! I seng, i vogn, i bilsete, til å ligge på på gulvet den første tiden når småen ikke ruller og krabber. Mitt er jo også tilpasset babyer, så det skal sikkert ikke vaskes. Ei jeg kjenner med barn sa at hennes unge roet seg veldig når hun kjente "håret" kile mot kinnet sitt, så hun hadde tydeligvis ikke gulpeklut under.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Lammeskinnet, skal være selvrensende, bare luftes, og ristes. Men man må jo tørke med en våt klut, el.lignende, hvis det bli gulp på...
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 Har vaska mitt :-/ Kan vel ikke være farlig? Vasker bestandig nye ting jeg!
Lilje74 Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 De skal jo kunne vaskes og man kan visst tilsette mer lanolin ettersom man har vasket det bort... har ikke helt satt meg inn i det ennå, men sikkert ikke farlig å gjøre det. Nøstebarn anbefaler ikke at man vasker deres skinn før det er helt nødvendig så jeg lar det være ;-)
mumi og lille Eirik :-) Skrevet 18. juni 2006 #8 Skrevet 18. juni 2006 Hei. Jeg fikk høre at en helst IKKE bør vaseke det,kommer det gulp på skal en bruke en børste og børste det bort med. Effekten av ullen går betraktelig ned ved vask. Et annet tips jeg oxo fikk var å ligge på ullen selv før babyen kommer,da blir den trygg og fortrolig med skinnet mye fortere når den kjenner mamma lukten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå