Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Har en gutt på nå 1 mnd og 9 dager, (nesten 6 uker) og begynner å bli litt bekymret. Har veldig lite øyekontakt med han, han er nemlig mer opptatt av å se på lyset. Dessuten er han ikke interessert i grimaser, prøver å få han til å smile men ingen hell. Han smiler mye i søvnet. Har jeg grunn til bekymring eller er dette vanlig? Ellers er han en snill liten gutt som er glad i mat.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5388874-kan-noen-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guten vår var (og er) veldig opptatt av lys. Då han var på alder med din kunne han ligge og stirre på eit lys, og bry seg katten om at vi prøvde å få kontakt med han. Han kunne halde blikket vårt litt, men eg synest det var så kort tid. På 6-veker kontrollen kommenterte helsesøster at guten vår var så flink til å halde blikkontakt, så eg trur kanskje eg berre forventa for mykje. Tenk så nytt alt er for ein liten baby på berre nokre veker. Det er ikkje rart om det er vanskeleg å konsentrere om ein ting lenge av gangen.

Når det gjeld smiling så kjem det etter kvart. Guten vår smilte i søvne lenge før han kom med eit bevisst smil.

Så lenge guten din virkar fornøgd og et og legg på seg som han skal er det neppe grunn til bekymring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...