Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt mange skrekkhistorier om spark som gjør vondt og brister i mors ribb-bein.. og favorittsparkesteder med ømme punkt... I magen min er det veldig mye liv, men har enda ikke opplevd å få skikkelig vondt eller å ha noen ømme punkt over lengre tid etc. Har akkurat begynt min uke 30...

Spm. til DERE MED ERFARING.....

Når får babyen nok kraft til å sparke brister og ømme punkt i mors kropp?

Ville det vanligvis ha skjedd på denne tiden hvis min lille var en slik supersparker? (Slik at jeg kan slappe av og ikke bekymre meg så mye for det nå?)

Foreløpig er sparkingen bare koselig, ev. litt kilende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt noen vonde spark her heller :-)

Skrevet

jeg er i uke 30 jeg også, og gutten min er stor, og har ligget med hodet ned i flere uker nå... Sparkene og bevegelsen i seg selv er vel ikke så kraftige at det gjør vondt, men han sparker om og om igjen i det uendelige i nederste høyre ribbein, og det begynner å bli veldig ømt og sårt etterhvert... Veldig mange rare stillinger man blir sittende / liggende i for å prøve å gjøre akkurat det stedet litt mindre tilgjengelig for ham :)

Skrevet

Huff! Får håper han endrer favorittsted litt... Det bedrer seg kanskje litt når magen synker...

Skrevet

Jeg er 40+1 i dag, og har aldri fått vondt av spark. Det er derimot vondt når han setter rumpa godt opp mot min lever, da gisper jeg og lener meg bakover i refleks. Men dytter han bort igjen da. Kan også skvette godt når han gyver løs mot blæra. Ribbena er mest slitne fordi de blir bendt litt utover, ikke pga spark. Ville ihvertfall ikke gått og ventet og bekymret meg for ribbensbrudd, det er få som får det tross alt..

Skrevet

Hehe... når magen synker? er ikke det et par mnd til ennå da? :)

Du skal vel bare være glad så lenge babyen beveger seg hit og dit, og ikke har noen favorittstilling, eller noe favorittsparkested....

Skrevet

Hm... kanskje det? Jeg hadde håpet det skulle skje snart jeg... sånn når hodet fester seg f.eks.? Eller når man blir høygravid? - om 39 dager for min del.... :-) ....Kanskje ønsketenkning.... hihi

Jepp! Er glad for alle bevegelsene og ingen favorittsteder! Blir spennende å følge med fremover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...